Vor studenţi, dar nu şi-au promovat oferta - Repetenţi la marketing
În ciuda situaţiei economice dificile prin care trece Universitatea din Oradea şi implicit a faptului că instituţia are nevoie de studenţi ca de aer, rectorul Constantin Bungău recunoaşte că nu a făcut suficient pentru a-i atrage pe studenţi şi că s-a rezumat la promovarea pe internet.
În urmă cu câteva zile, rectorul Constantin Bungău afirma într-o discuţie telefonică cu reporterul Crişanei că singura soluţie pentru redresarea instituţiei ar fi atragerea unui număr cât mai mare de studenţi. De la vorbă şi până la faptă este distanţă mare, căci şeful instituţiei a recunoscut ieri că nu a făcut suficient pentru promovarea instituţiei. "Se putea face mai mult, dar am avut un buget limitat, aşa că am încercat să ne promovăm pe internet. Am lucrat la site-ul nou şi am făcut filme de prezentare pentru fiecare facultate", a spus rectorul. Întrebat de ce nu a recurs la mijloace ieftine cum sunt împărţirea de pliante pe Republicii sau în şcoli, ori tipărirea de afişe, Bungău a replicat: "Cei care ar alege Universitatea printr-o reclamă colorată nu cred că ar face faţă învăţământului superior. Ar trebui să ne concentrăm mai mult pe păstrarea studenţilor care ajung la noi. După anul întâi, 30% dintre studenţi renunţă şi asta înseamnă o pierdere însemnată. Anul acesta nu am mai organizat Caravana Universităţii pentru că am constatat că nu este eficientă, nici profesorii noştri nu depun efort şi nu se prea implică în acest proiect şi nici elevii nu par prea interesaţi. Am organizat însă şcoala de vară care îi va face pe unii elevi să se convingă de avantajele pe care le oferă instituţia noastră. Nu există o reţetă clară prin care să putem atrage studenţii. Cei care dau la facultăţi în acest an s-au născut în urmă cu 18 ani şi vin cu anumite particularităţi". Eficienţa "strategiei" de promovare se va vedea la cele două sesiuni de admitere, dar, având în vedere că statisticile Comisiei Europene spun că doar 37% dintre români folosesc internetul cu regularitate, iar 54% nu au ajuns niciodată la un calculator, iar cele ale Eurostat spun că România este pe primul loc în privinţa numărului de persoane care nu au avut niciodată contact cu internetul, Universitatea din Oradea s-ar putea să aibă un deficit însemnat datorat modului în care şi-a promovat facultăţile.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.