Aşa cum au promis, încă din cursul nopţii de ieri, Piaţa Unirii a fost închisă, iar odată cu începutul orelor de program traficul rutier din zonă a fost complet dat peste cap. Călătorii care foloseau până acum mijloacele de transport în comun au fost cei mai afectaţi de noile modificări ale rutelor.

Încă de la primele ore ale dimineţii, Piaţa Unirii a fost invadată de picamerele şi buldozerele firmei Drumuri Orăşeneşti care a dat, ieri, startul lucrărilor mult aşteptate din zona centrală. Primele obiective "atacate" au fost vechile borduri de beton care înconjurau cele patru scuaruri din acest perimetru. O impresionantă desfăşurare de forţe a venit din partea antreprenorului lucrărilor de înlocuire a liniilor de tramvai, fiind demarată demontarea refugiilor din staţiile mijloacelor de transport în comun. Totodată, s-a început tăierea vechilor linii de tramvai, care urmează să fie complet înlocuite pe tronsonul clădirea Primăriei - magazinul Dioda, dinspre Parcul 1 Decembrie. De asemenea, proiectul prevede ca cele două căi de rulare să fie depărtate între ele la o distanţă de 70 de cm, între ele urmând să se monteze stâlpii de curent electric.

În timp ce firmele de construcţie se bucurau din plin de frontul de lucru oferit, pe stăzile adiacente domnea haosul, de la şoferi la călători toţi fiind debusolaţi. Poliţiştii au devenit agenţi de informaţii publice, fiind asaltaţi la tot minutul de şoferii şi trecătorii dezorientaţi. "O bunică îşi căuta nepotul cu care avea întâlnire în staţia 14 şi nu ştia unde a coborât, iar doi copii cu autism nu au mai ajuns la şcoală", ne-a povestit un agent de poliţie.

Staţia de autobuz de la Biserica cu Lună a fost mutată, câteva ore mai târziu, mai spre alveolă, după ce s-a constatat că autobuzele care veneau dinspre Parcul 1 Decembrie blocau circulaţia rutieră. Aceştia recomandă şoferilor care tranzitează zona să pornească cu 15 minute mai repede de acasă pentru a ajunge la ora dorită. În plus, noile legături de autobuz nu reuşesc să acopere nevoile reale ale călătorilor. Printre nemulţumiţi sunt studenţii orădeni, care fac deja demersuri pentru găsirea unei modalităţi mai convenabile pentru transportul celor care locuiesc în cartierele Nufărul şi Velenţa către campusul central al Universităţii. "S-a luat legătura şi cu reprezentanţi din conducerea OTL şi una dintre soluţiile propuse a fost aceea de a prelungi traseul liniei 12 până la Grădina Zoologică, în jurul Parcului Bălcescu, unde să fie înfiinţată şi o staţie pentru linia 14", se arată într-o informare postată de reprezentanţii studenţilor orădeni.