Bihorul, sub lupa unui grup de temerari - Zig Zag prin România
Ziggy a ajuns în Bihor. Nu este o persoană, este un spirit. Este dacul modern care s-a născut dintr-o singură suflare dăruită de 14 oameni. Sunt tinerii care şi-au propus să-şi dedice patru ani din viaţă României. Patru ani, 41 de judeţe în care echipa Zig Zag România petrece cel puţin o lună pentru a descoperi Locul, cu imaginile lui emblematice şi "super-eroii" care-l sfinţesc. Februarie şi martie sunt lunile bihorenilor.
Crişana a stat de vorbă cu Ştefăniţă Ciubotaru, manager de proiect, antreprenor media, sau omul cu foto-video. Îi e indiferent ce titulatură-i alegi, important este să îi înţelegi povestea. În anul 2012, în Iaşi, un grup de tineri care frecventau aceleaşi workshopuri îl crea, imaginativ, pe Ziggy. Ziggy este un spirit pur românesc, un dac modern, cu barbă şi cuşmă, căruia-i "merg rotiţele". Şi ca să fie în ton cu spiritul, toţi băieţii din grup şi-au lăsat barbă. Apoi au trecut la lucruri (mai) serioase. S-au înarmat cu aparate de fotografiat şi filmat, reportofoane, agende, pixuri, hărţi, cărţi, ghiduri şi mult entuziasm. Misiunea lui Ziggy este aceea de a cunoaşte şi de a oferi o nouă perspectivă asupra României. O Românie a oamenilor frumoşi şi a locurilor de neuitat. "Am pornit de la ideea de a vizita România. Am vrut să vedem ţara, să cunoaştem oamenii importanţi, locurile emblematice şi să le promovăm", ne-a spus Ştefăniţă. Au stabilit o dată, 16 august 2014, un loc de pornire, Iaşi, un prim popas, Botoşani, un traseu, în zig zag prin toate cele 41 de judeţe şi o durată, patru ani. Timp de doi ani, echipa fomată din 10 băieţi şi patru fete, cu vârste între 19 şi 28 de ani, a pus la punct proiectul. Au stabilit că vor trăi muncind în fiecare oraş şi le iese. "Fiecare dintre noi are un rol bine definit. O parte se ocupă de IT, o parte de copywrite, o parte de foto-video, o parte de interviuri şi o parte de vânzări", a spus Ştefăniţă. Ei oferă servicii media şi găsesc în fiecare oraş parteneri de business interesaţi. Astfel îşi acoperă cheltuielile de transport, cazare şi masă. "Cel mai important este că noi lucrăm la Zig Zag România. Şi cel mai mare câştig al nostru este experienţa în sine. La finalul acestei călătorii, vom fi alţi oameni", spune tânărul. Proiectul lor îndeplineşte două targete importante. Primul este promovarea turistică, al doilea este targetul educaţional, prin interviurile inspiraţionale. La toate acestea se adaugă accesul liber al publicului la informaţii, pe site-ul zigzagprinromânia.com. "În fiecare judeţ în care ajungem stăm o lună sau două, timp în care vizităm cele mai frumoase locaţii şi intervievăm oamenii care contribuie la bunul mers al comunităţii", a explicat tânărul. Dincolo de documentarea prealabilă, ei mizează pe informaţiile pe care le afli la faţa locului, stând de vorbă cu localnicii, ascultând poveşti, primind recomandări.
Bihorul sub lupă
În Bihor echipa a ajuns vineri, 6 februarie, iar în Oradea va sta trei săptămâni. "În total vom petrece în Bihor două luni. Din prima zi am descoperi peste 70 de locaţii pe care trebuie să le vedem doar în Oradea. Apoi ne-am planificat să facem drumeţii, să descoperim peşterile, munţii", a spus Ştefăniţă. Au văzut Teatrul Regina Maria, inclusiv de pe acoperiş, Palatul Vulturul Negru şi Turnul Primăriei. Sunt obiective turistice foarte cunoscute, deci îl întreb ce aduc ei nou. "Viziunea", îmi răspunde. Şi înţeleg că vom avea ocazia să vedem Bihorul cu alţi ochi. La finalul vizitei, Ziggy va oferi în dar un ebook despre Bihor şi o prezentare video a judeţului. Face asta după fiecare popas pentru ca, în 2018, să avem harta completă a reperelor turistice şi umane din România. În plus, Ziggy îşi doreşte ca după patru ani să unească toţi oamenii de succes într-o singură comunitate, prin networking. Până când vor fi descoperiţi toţi românii valoroşi, este important de ştiut că 14 dintre ei se află la noi acasă şi vor să ne promoveze imaginea.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.