Bătaia de joc la adresa DN 76, pe tronsonul Oradea-Sânmartin, pare să continue, după ce muncitorii SCT Bucureşti au turnat piatră cubică pur şi simplu peste vechea îmbrăcăminte de asfalt, turnând apoi un strat de asfalt nou. Acum, ca să repare greşeala, au săpat fâşii în mijlocul benzii, lăsând restul pradă aceleiaşi proaste execuţii.

Epopeea lucrărilor de modernizare a DN 76 pare să nu se mai încheie. Executanţii fac greşeli peste greşeli, iar gradul de execuţie a lucrării, cu un an înainte de finalizare, este de nici 6%. Cu toate acestea, autorităţile spun că nu au cum să-i penalizeze, dar nici nu par să reuşească să le impună un ritm de lucru mai alert, dar nici calitate nu par să pretindă. "Cât timp contractul nu a expirat, nu le putem percepe penalităţi. Am solicitat un grafic accelerat. Anul viitor ar trebui să fie finalizată investiţia. Dar nu prea cred că acest lucru e posibil", ne-a declarat Eugen Cecan, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj. În urmă cu o lună, în văzul tuturor autorităţilor, pe unul dintre cele mai circulate drumuri din judeţ, DN 76, la ieşirea din Oradea spre Sânmartin, muncitorii antreprenorului general, SCT Bucureşti, şi-au permis să sfideze una dintre cele mai elementare norme de construcţie de drumuri. Fără măcar să pregătească artera, fără să facă minime săpături, fără să pregătească o minimă fundaţie, fără să frezeze vechiul asfalt, au aruncat peste vechiul asfalt tone de piatră cubică, după care au turnat un strat de asfalt nou. Şi cu asta şi-au încheiat activitatea. La nici două săptămâni, noua lucrare a cedat, constatându-se grave deficienţe în execuţie. "S-a constatat că lucrarea nu este conform proiectului", a precizat Eugen Cecan, în aceste condiţii s-a dispus refacerea lucrării pe o lungime de 300 de m, din cei 4 km. Însă, şi această "refacere" pare să se facă tot în bătaie de joc. Astfel, pe mijlocul benzii, s-a frezat o porţiune, care urmează să fie umplută, deşi întreaga lăţime a benzii are aceleaşi defecţiuni. "Aşa au decis consultanţii să execute refacerea", a explicat Eugen Cecan. Totodată acesta a precizat că a constatat că, deşi firmei din Bucureşti i s-au dat bani în avans, aceasta "nu lucreză în ritmul care trebuie", executantul venind, de fiecare dată, cu noi şi noi scuze. Cu toate acestea, instituţiile statului par incapabile să-şi impună punctul de vedere şi să-şi impună autoritatea în faţa unor firme care încasează bani grei de la bugetul de stat. Cei 117 km de pe raza Bihorului ai DN 76 s-au împărţit în trei tronsoane, termenul iniţial de finalizare fiind februarie 2014. Tronsonul Ştei-Beiuş a fost încredinţat firmei asocierea AZVI, cei 30 de km ar trebui inauguraţi până pe 16 septembrie 2015. Pe tronsonul Vârfurile-Ştei (33,31 km), început în 3 ianuarie 2011, Construct Mod avea ca termen de predare 3 ianuarie 2013, termenul fiind prelungit cu un an, fără însă a fi finalizat. Ultimul tronson care a revenit firmei CCCF Timişoara, preluată de SCT Bucureşti, ar trebui să fie gata pe 1 martie 2015, însă stadiul lucrărilor executate nu depăşeşte nici 6%. Valoarea lucrărilor pe cele trei tronsoane se ridică la 437 milioane lei, plus TVA. "E o ruşine cum lucrează. Vineri dimineaţa, la ora 9.00, am numărat trei muncitori. Acum când e vară ar trebui să lucreze zi lumină. Duminică când ne-am întors s-a făcut o coadă până la Sânmartin. Totul e plin de praf şi cratere, autorităţile ce păzesc?", s-a arătat indignat un şofer, Gligor Tiponuş, care a sunat la redacţie exasperat de modul în care se lucrează. Pe 29 august, locuitorii Ţării Beiuşului intenţionează să organizeze, de la ora 16.00, un miting de protest la benzinăria din Pocola.