Evaluarea Naţională, mai importantă ca niciodată - Examen cu greutate
Peste 5000 de elevi din Bihor au intrat ieri în emoţiile primului examen serios al vieţii, Evaluarea Naţională. Conform profesorilor de limba română, subiectele au fost de nivel mediu, potrivite pentru ca elevii să aibă şanse mai bune la o notă mare, mai ales că, în premieră, ponderea Evaluării în media de admitere este de 75%.
Pentru acest examen, Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Bihor a pregătit centre de examinare la aproape toate şcolile, 58 de centre de preluare a subiectelor şi 7 centre de evaluare. Prima probă a Evaluării, Limba şi literaura română scris, a început la ora 09.00 și a durat două ore. "Pentru Evaluare Naţională, în judeţul Bihor s-au înscris 5013 candidaţi. Dintre aceştia, 980 vor susţine examen şi la limba maternă în limbile maghiară, germană şi slovacă. Toţi elevii vor fi supravegheaţi cu camere video", a spus Claudiu Damian, purtătorul de cuvânt al IŞJ Bihor. Conform reprezentanţilor Inspectoratului, la proba scrisă la Limba şi literatura română, nivelul subiectelor a fost mediu, iar cerinţele au fost mai clare ca niciodată. La primul subiect, elevii au avut de rezolvat cinci cerinţe, notate cu câte 6 puncte fiecare, pornind de la un text din poezia "Rânduri pentru Anul Nou", de Ion Minulescu. Tot la primul subiect, pornind de la acelaşi text, elevii au avut de redactat o compunere de 150-250 de cuvinte, în care să-şi exprime opinia. În total, rezolvarea "ca la carte" a subiectului le-a adus elevilor 42 de puncte. Subiectul al II-lea (36 de puncte) a constat în analizarea unui text de presă (Corina Zorzor - "Empatia, o abilitate dobândită prin lectură") şi redactarea, în 80-150 de cuvinte, a unei scurte naraţiuni în care să fie prezentată o întâmplare petrecută în timpul participării la o întâlnire organizată de şcoală cu un scriitor contemporan.
Pondere cu presiune
În premieră, Evaluarea Națională va avea în acest an o pondere de 75% în media de admitere la liceu, cu 25% mai mare decât în anul şcolar precedent, restul de 25% fiind media adunată din anii de şcoală precedenţi. Directorul Şcolii "Dacia", acolo unde au dat Evaluare Naţională 124 de elevi, spune însă că ar fi de acord ca ponderea să crească la 100%. "Schimbarea acestui procent de la 50% la 75% va conta mult, dar eu cred că ar trebui să fie şi mai mare. Dacă ar creşte la 100% sistemul de notare al elevilor la nivelul gimnaziului s-ar modifica complet şi ar dispărea presiunea care se pune timp de opt ani pe elevi. Cred că asta ar fi benefic, atât pentru sistem cât şi pentru elevi", a spus, pentru Crişana, directorul Şcolii "Dacia", prof. Florian Hava. Decizia de schimbare a mediei de admitere la liceu a fost luată de Ministerul Educaţiei la sfârşitul anului trecut, ca urmare rezultatelor care au scos la iveală diferenţe importante între "mediile, mai mari, obţinute de elevi în şcoală, pe parcursul gimnaziului, şi mediile, mai mici, obţinute de aceştia la Evaluarea Naţională". Cu alte cuvinte, chiar dacă elevii aveau note mici la Evaluarea Naţională, pentru că proveneau de la şcoli în care nu se făcea "prea serios" carte şi în care se dădeau note foarte mari, (media fiind 50% nota de la Evaluare şi 50% media din şcoală) luau locurile de liceu ale elevilor buni dar care proveneau de la şcoli serioase la care rigurozitatea era mai mare.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.