Prima expoziţie dedicată sculpturii contemporane şi instalaţiilor, organizată în orașul de pe Crișul Repede, a reunit vineri, în Galeriile Reperaj din Cetate, aproximativ 30 de iubitori de artă.

„Volumetric”, prima expoziție de anvergură dedicată sculpturii contemporane instalații, organizată la Oradea de Uniunea Artiștilor Plastici din România, Filiala Oradea, s-a deschis vineri, 12 martie, la Galerii Reperaj-Cetate, corp C.

Curatorul expoziției, artistul vizual Radu Tîrnovean, și-a manifestat bucuria organizării evenimentului, dar şi în ceea ce privește marea diversitate de abordare a volumelor.

Au răspuns invitației 23 de artiști din Oradea și județ, 20 din țară și doi sculptori din afara țării, Keizo Mori din Japonia și Marko Vukša din Serbia.

De remarcat este marea diversitate de abordare a volumelor, de la lucrări clasice tratate în cheie contemporană, la concepte și rezolvări plastice în care se vede preocuparea pentru experiment prin folosirea unor concepte, tehnici și materiale inedite, artiștii participanți fiind: Adrian Judea, Anamaria Șerban – Arad, Angela Szabo, Aurel Roșu, Aurel Vlad – București, Aurelia Sanda Ceuca – Râmnicu Vâlcea, Bogdan Nueleanu - Timișoara, Dates Câmpeanu, Deak Arpad, Decebal Gabriel Țăroi - Brașov, Dobos Erzsebet, Doina Tătar, Dumitru Radu - București, Dumitru Șerban – Arad, Egyed Judit, Horia Sabău, Horea Sălăgean, Ilie Duță - Timișoara, Ioan Aron Țăroi - Brașov, Ioan Mihele, Iulian Anghel, Keizo Mori – Japonia, Laurențiu Mogoșanu - București, Lucian Irimescu – Craiova, Marcel Slezinger, Marius Vesa, Marko Vuksa – Serbia, Maxim Dumitraș – Sângiorz Băi, Mihaela Tătulescu, Mihai Chițu – Curtea de Argeș, Mihai Țopescu – Târgu Jiu, Mircea Roman – București, Nicolae Moldovan – București, Onisim Colta – Arad, Ovidiu Pascu, Radu Brânda, Radu Șușman, Radu Tîrnovean, Ramona Șlug – Curtea de Argeș, Rodica Indig, Rudolf Bone, Suzana Fântânariu – Timișoara, Ștefan Lipot, Ștefan Neacșu – București și Thomas Beket.

„Lucrarea mea nu reprezintă un cadavru, așa cum greșit au interpretat-o unii. Este personificarea durerii naționale, un fel de oglindire a societății actuale, în aceste vremuri tulburi în care trăim, pentru că pandemia ne-a marcat pe toți, într-un fel sau altul...”, ne-a declarat artistul Horea Sălăgean.