Ştrandurile din Oradea, Băile Felix şi Băile 1 Mai au fost luate cu asalt în minivacanţa de Rusalii. Sute de oameni au aşteptat la rând ore întregi să intre într-un astfel de loc, mulţi dintre ei renunţând în cele din urmă, fie sătui de stat la coadă, fie că nu au mai fost locuri, cum e cazul Aquaparkului din Oradea, care, în minivacanţa de Rusalii, a fost vizitat de aproximativ 16.000 de oameni.

 

În dimineaţa zilei de sâmbătă, la ora 10.00, sute de oameni se aflau la coadă la Aquaparkul Nymphaea Oradea, cozile ajungând la un moment dat până la Bazinul acoperit. Sătui să aştepte sub razele dogoritoare ale soarelui, mulţi au renunţat, chiar dacă erau veniţi din alt judeţ, alegând alte obiective, cum ar fi Zoo Oradea.

„Am înţeles că ar exista mai multe cauze care ar sta la baza acestor cozi. Una dintre ele ar fi aceea că discuţiile casierilor cu cei care vin prima dată în Aquapark ar dura prea mult. Consider că nu persoanele de la casă trebuie să facă ghidajul clienţilor, ci ar putea fi instalate panouri de informare ca şi în aeroporturi, care ar putea fi plasate în hol, sau ar putea fi aduşi în practică elevi care studiază în domeniul turistic”, a precizat consilierul local Melinda Kirei, într-o conferinţă de presă organizată ieri, după ce a primit mai multe sesizări din partea unor apropiaţi care au fost sau au încercat să meargă la Aquapark în această perioadă. Reprezentanta UDMR în Consiliul Local a ţinut să precizeze că nu are nimic de reproşat administratorilor de la Nymphaea în ceea ce priveşte calitatea serviciilor, însă a considerat că nişte sugestii care ar putea îmbunătăţi activitatea ar fi binevenite. „Cei care stau la coadă o oră sau poate chiar mai mult, intră în ştrand exact când este mai cald şi nu mai este indicat să te expui la soare. Le propunem celor de la Aquapark ca în lunile iunie, iulie şi august programul să înceapă la ora 8.00 şi nu la 10.00. De asemenea, o altă sugestie ar fi să fie gândite două tipuri de bilete, ca şi la Hajduszoboszlo sau chiar şi la Debreţin, unul pentru ştrand şi unul extra, cu costuri suplimentare. De asemenea, pentru a se evita situaţia de la finalul săptămânii trecute, când oamenii au stat aşa mult la rând, după care au aflat că nu mai au loc să intre, ar fi bine ca afară să existe un panou cu afişaj electronic, care să informeze câte locuri mai sunt”, menţionează Melinda Kirei. Mai mult, în opinia sa, câtă vreme înăuntru nu se simte deloc aglomeraţie chiar şi când Aquaparkul funcţionează la capacitate maximă (1.850 locuri), s-ar putea ca acest număr maxim de vizitatori să fie mai mare. Apoi, consideră consiliera, ar trebui mai multă preocupare pentru afişarea preţurilor la bar sau restaurant. „Nu sunt reproşuri, ci sugestii pentru a îmbuntăţi activitatea, e ceva ce s-a deschis recent şi poate suporta îmbunătăţiri, pentru a oferi orădenilor, şi numai, servicii de cea mai bună calitate”, a concluzionat Melinda Kirei, precizând că aşteaptă sugestii referitoare la acest subiect pe adresa de mail kirei_melinda@yahoo.com.

 

Sistemul de intrare „scârţâie”

Contactat telefonic, administratorul Aquapark Liviu Andrica ne-a declarat că orice sugestie este binevenită şi ar putea fi pusă la un moment dat în practică, însă, având în vedere că locul de agrement funcţionează doar din septembrie, are nevoie de un an de adaptabilitate şi un an pentru a constata disfuncţionalităţile. „Sunt foarte încântat pentru că suntem căutaţi, mai rău ar fi să nu fie cozi la intrare. Nici nu e de mirare că vin oamenii câtă vreme un Aquapark de acest nivel nu există în Transilvania şi totuşi, deocamdată, preţul este mic. Orice ar fi, însă, odată ce au intrat 1.850 de persoane, altele nu mai intră, pentru că nu vrem să facem rabat de la calitate. Da, recunosc, au fost situaţii, şi vor mai fi, atât vara, cât şi iarna, când au plecat sute de oameni acasă pentru că nu au mai avut loc să intre. Avem şi mii de oameni care accesează bilete online şi e normal să fie aşa. Iar cozi sunt peste tot unde există asemenea aquaparkuri şi vor fi tot timpul”, ne-a declarat Liviu Andrica, care a recunoscut însă că această problemă va fi remediată pe cât posibil în viitorul apropiat. „Avem, într-adevăr, o problemă la sistemul de intrare, care nu a fost testat pentru un număr aşa mare de clienţi şi, din păcate, la peste 800 de persoane începe să scârţâie. În momentul de faţă, lucrăm la acest aspect cu cei cu care avem mentenanţa”, a precizat Liviu Andrica, care a mai adăugat că preţurile produselor comercializate în incintă sunt afişate peste tot. De asemenea, există trei monitoare care prezintă tarifele, regulamentul şi filmuleţe cu obiectivele turistice care pot fi vizitate. Referitor la modificarea programului, Liviu Andrica consideră că acest lucru nu va fi posibil, deoarece niciun astfel de obiectiv nu este deschis mai mult de 12 ore. Cât priveşte modelul de tarifare, acesta a fost atent studiat şi este, în opinia lui Andrica, cea mai bună variantă în momentul actual. Referitor la dotări, înainte de începerea sezonului estival, au fost achiziţionate 1.500 de şezlonguri, care se adaugă altor 1.000, astfel încât, în momentul de faţă, fiecare persoană care intră are la dispoziţie şezlong, dulap etc.

 

Bilete reduse la Horia Brenciu

Sâmbătă, 10 iunie, la Aquaparkul Nymphaea va concerta Horia Brenciu  Orchestra, preţul biletelor fiind redus pe ultima sută de metri. „Vom avea un preț special pentru adulți, care pentru toată ziua vor avea de achitat 100 lei, iar copiii până la 14 ani, vor plăti 25 de lei”, ne-a declarat Liviu Andrica.

Biletul include concert live Horia Brenciu&HB Orchestra, muzică mixată de DJ Chrom, momente de zumba cu Giani, acces la toate bazinele și toboganele. De menţionat că accesul în Aquapark în 10 iunie se va face doar pe baza biletelor pentru eveniment.