Preşedinţii de asociaţii de proprietari s-au prezentat, marţi seara, în număr mare la întâlnirea cu reprezentanţii Termoficare şi Electrocentrale, prilej cu care au fos repuse pe tapet marile probleme ale orădenilor: lipsa reţelelor de recirculare a apei, avariile zilnice, inutilitatea repartitoarelor etc.

Reprezentanţii operatorilor de termie din Oradea, Electrocentrale şi Termoficare, au decis să demareze seria întâlnirilor lunare cu clienţii lor. Astfel, preşedinţii de asociaţii de proprietari au fost invitaţi, marţi seara, în Sala Mare a Primăriei Oradea, pentru a dezbate problemele legate de asigurarea furnizării apei calde şi căldurii. Stănel Necula, administratorul special al Electrocentrale, şi-a exprimat dorinţa ca astfel de discuţii să aibă loc lunar. În plus, după acest an lung, plin de restricţii în furnizarea serviciilor, cele două conduceri ale regiilor locale au venit cu o ofertă de îmbunătăţire a comunicării cu clienţii. Astfel, Termoficare Oradea a anunțat introducerea unui număr TELVERDE - 0800-070800, la care cetățenii pot suna pentru a anunța problemele ivite în sistemul de termoficare a orașului. De asemenea, pe noua pagină de internet a Societății Termoficare Oradea, http://termoficareoradea.webidea.ro/, orădenii pot afla ce avarii au survenit și când se va relua furnizarea agentului termic, precum și programarea întreruperilor serviciilor. Pe această pagină se poate verifica și situația restanțelor și a restanțierilor. Tot aici se pot programa online pentru audiențe la conducerea companiei. O altă măsură luată vizează programul de lucru cu clienții al societății Termoficare Oradea, care a fost prelungit, de la 7.30 la 20.00. Mihai Cabai, directorul Termoficare, a recunoscut că, în acest an, problemele majore au fost create de avariile la reţelele de termie. "Planul de investiţii a fost îngreunat de faptul că 60%-70% din activitatea noastră se rezumă la avarii. Zilnic am avut două-trei avarii", a declarat Mihai Cabai. Acesta a amintit faptul că nici planul de realizare a reţelelor de recirculare apă caldă nu a fost îndeplinit. Pe viitor, orădenii au fost informaţi că se doreşte introducerea citirii la distanţă a contoarelor. Investiţii viitoare au fost anunţate pe Vasile Alecsandri, în Nufărul, unde va fi montată la fiecare scară câte o centrală. De asemenea, până la finele anului 2015, trebuie pusă în funcţiune noua centrală pe gaz. O altă problemă este Legea 121/2014 care impune, până în 2016, contorizarea apartamentelor. Acest aspect a ridicat unele obiecţii, preşedinţii de asociaţii recunoscând că repartitoarele nu sunt dorite de către consumatori. "Aceste repartitoare nu au dat rezultatul scontat, nu au creat economii, ci doar disconfort", a remarcat preşedintele Asociaţiei Şelimbărului. În schimb, Silvia Ardelean, preşedinta Asociaţiei 118 Tuşnadului, a propus montarea, în schimb, a unor repartitoare care să nu permită ca temperatura din apartamente să coboare sub o anumită limită, creând disconfort vecinilor care dau drumul la căldură. Mariana Stănculescu, de la Asociaţia Sovata 101, a subliniat că trebuie să se găsească o soluţie şi pentru apartamentele de la etajele 9 şi 10, unde, deşi nu ajunge agentul termic, proprietarii plătesc la fel ca şi cei de la etajul 1. Marea nemulţumire a preşedinţilor e legată de faptul că pentru a se putea bucura de apă caldă, consumatorul trebuie să aştepte 10-15 minute. Toate aceste aspecte au fost consemnate de către reprezentanţii celor doi operatori, care au promis că vor încerca să le rezolve.