Prezent la Oradea, ministrul Transporturilor, Dan Şova, a anunţat lucrările care vor fi executate în judeţul Bihor. Printre acestea, Şova a anominalizat reluarea lucrărilor la tronsonul Borş-Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania, lucrări care ar urma să înceapă cel mai devreme la sfârşitul lunii septembrie. De asemenea, ministrul Transporturilor a anunţat că modernizarea DN 76 Oradea-Deva va fi făcută din fonduri europene.

La conferinţa de presă organizată la sediul Prefecturii Bihor, ministrul Transporturilor, Dan Şova, a venit însoţit de directorul CNADNR, Narcis Neaga, de directorul adjunct Cristian Andrei şi de directorul CNADNR Cluj, Eugen Cecan. De asemenea, a fost prezent directorul Agenţiei de Dezvoltarea Regională Nord-Vest, Marcel Boloş, dar şi prefectul Claudiu Pop, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ioan Mang, şi viceprimarul Ovidiu Mureşan.

Potrivit ministrului Dan Şova, lucrările la tronsonul Borş-Suplacu de Barcău (pe o lungime de 64 km) vor fi continuate în acest an, urmând să fie finalizate în 2016. "În 9 mai am trimis la ANRMAP documentaţia pentru tronsonul Borş-Suplacu de Barcău, urmând ca la sfârşitul lunii mai să fie publicată în SEAP. Avem o alocare de 55 milioane de lei. Mai mult de un avans nu vom putea da în acest an, deoarece abia la sfârşitul lunii septembrie, începutul lunii octombrie vom da ordinul de începere a lucrărilor", a anunţat Dan Şova, adăugând că pentru acest tronson (aflat în stadiu de realizare de 52,6%) există alocarea financiară pentru acest an, pentru anul 2015 şi pentru 2016. În ceea ce priveşte tronsonul Suplacu de Barcău-Mihăieşti (75 de kilometri), Şova susţine că trebuie refăcut integral studiul de fezabilitate, deoarece au intervenit câteva sit-uri Natura 2000.

"Vom lansa studiul de fezabilitate pentru acest tronson în mai 2014, cu termen de realizare de 6 luni, iar la începutul anului viitor vom negocia contractul de lucrări", a menţionat ministrul, care a precizat că atât tronsonul Suplac-Mihăieşti, cât şi cel de la Mihăieşti la Nădăşel vort fi realizate din fondurile strânzse din acciza pe combustibil introdusă la 1 aprilie 2014.

Alte lucrări pe teritoriul judeţului Bihor anunţate de ministrul Transporturilor sunt cele la centura Şteiului, care este în fază finală de desemnare, dar şi la DN76 Oradea-Deva, unde se aşteaptă scrisoarea de aprobare a finanţării de la Comisia Europeană.

Şeful ADR Nord-Vest, Marcel Boloş, a declarat că s-a negociat cu Comisia Europeană pentru modernizarea acestui drum cu fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional - Transport. "Decizia pentru finanţare este aproape de finalizare. Viberi era în curs de pregătire", a menţionat Boloş, adăugând că valoarea estimată a proiectului de modernizare este de aproximativ 147 milioane euro. În ceea ce priveşte derularea efectivă a lucrărilor, directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a declarat că pe tronsonul Oradea-Beiuş se înregistrează o întârziere semnificativă, motiv pentru care a chemat la discuţii constructorul. La fel, susţine Neaga, stau lucrurile şi pe tronsonul Ştei-Beiuş. "Finanţarea există, deci constructorul nu are niciun argument să nu îşi recupereze întârzierile", a declarat Neaga, adăugând că printre motivele invocate de cei doi constructori CCCF Timişoara, respectiv VV Azvi, pentru întârzierea lucrărilor se mai numără condiţiile meteo nefavorabile şi exproprierile. "Ne vom întâlni cu ei. Cu siguranţă întârzierile vor fi recuperate", a mai declarat Narcis Neaga. La rândul său, şeful CNADNR Cluj, Eugen Cecan, a menţionat că licitaţia pentru celor două pasaje supraterane peste şoseaua de centură a municipiului, în zona străzilor Ciheiului şi Nojoridului, este în curs. De asemenea, în maximum şase luni, ar trebui să se finalizeze lucrările la pasajul peste calea ferată din zona Metro. Tot Cecan a anunţat că, în acest an, vor fi realizate lucrările la Podul Densusianu. "Există studiul de fezabilitate, vom pune anunţul pe SEAP. În trei-patru luni vom finaliza acest proiect", a anunţat Cecan. De asemenea, directorul general al CNADNR a precizat că vor avea loc discuţii cu firma Astaldi pentru a reface bordurile la insulele de calmare de la intrarea şi ieşirea din localităţile de pe DN 79 Oradea - Arad şi iluminarea insulelor pentru a preveni alte accidente. Un alt proiect care vizează judeţul Bihor a fost anunţat de ministrul Dan Şova. Potrivit acestuia, în perioada de finanţare 2014-2020 în programul de transport va fi introdus proiectul de electrificare a căii ferate Cluj Napoca-Oradea. "Autostrada Transilvania a fost începută de un guvern PSD şi vor reîncepe lucrările pe tronsonul Borş - Suplac tot de către un guvern PSD. Pentru binele bihorenilor, terminăm şi DN 76, facem supratraversări, electrificăm calea ferată. Când terminăm toate lucrările, putem vota pe alţii, să-şi bată joc de ele, să distrugă ce am făcut noi", a spus, în încheiere, liderul PSD Bihor Ioan Mang, îndemnându-i pe bihoreni să voteze PSD.