Prefectul judeţului Bihor s-a arătat nemulţumit, miercuri, în şedinţa Colegiului Prefectural, faţă de modul în care se derulează lucrările la DN 76 Oradea-Deva. Cu toate că banii au fost viraţi către constructorul SCT Bucureşti, este absolut evident pentru oricine tranzitează şoseaua că nu se lucrează. Pentru a atrage atenţia CNADNR privind starea de fapt din judeţ, pe 29 august se anunţă un nou miting de protest în zona Pocola.

Miercuri, la şedinţa Colegiului Prefectural, Ioan Piţurcă, şeful secţiei Bihor a CNADNR, a declarat că firma CCCF Timişoara, care are contract pe lucrări, din anul 2011, de la Birtin (Hunedoara) până la Oradea, nu lucrează sau lucrează foarte puţin, pe la podeţe, cu toate că există finanţarea asigurată, cu mari eforturi. "Din păcate, CCCF-ul, care are contract din dealul Bitiilor până la Oradea, nu lucrează. Sau lucrează foarte puţin. Deşi există finanţarea asigurată, dar problema este la Bucureşti, la conducerea acestei firme; practic, CCCF-ul a fost preluat de firma SCT Bucureşti. Ştiu doar că patronul acestei firme nu asigură banii necesari pentru executarea lucrărilor. Firma CCCF a luat inclusiv avans", a precizat Ioan Piţurcă. Ieri, acesta se afla din nou pe teren, constatând aceeaşi stare de fapt că "nu se lucrează". Nemulţumit de incapacitatea firmei de a-şi onora angajamentele, prefectul a ţinut să precizeze că acel contract cu CCCF a fost încheiat în anul 2011. "Sunt trei tronsoane. SC Aziv sunt momentan blocaţi în urma protestelor împotriva staţiei de betonare. Se aşteaptă avizul de mediu. Mi-au promis că până la finele lunii septembrie vor închide casetele desfăcute. Ei lucrează pe tronsonul din dealul Bitiilor (Răbăgani) - Ştei. De asemenea, firma Construct Mod lucrează în zona Vârfuri. Problema gravă este pe porţiunea Oradea - Bitii, unde se lucrează mai puţin spre deloc. Am înţeles că au primit bani în avans, dar nu au capacitate", ne-a precizat, ieri, prefectul judeţului Bihor, Claudiu Pop.

Măgăria dintre Oradea-Sînmartin

Tot în cadrul şedinţei Colegiului Prefectural, şeful SDN Bihor a arătat că pe 18 iulie a verificat un sector aşa-zis reabilitat între Sânmartin-Oradea, unde a constatat lucrări de proastă calitate. A solicitat o echipă de la laboratorul CNADR, care a preluat probe pentru analize, iar Inspectoratul de Stat în Construcţii a oprit lucrările pe acea zonă, cerând inclusiv o expertiză tehnică. "Când am văzut că asfaltul proaspăt s-a burduşit, nu vă spun ce senzaţii am avut, am luat măsuri, am convocat reprezentanţii constructorului, ai consultanţei, la faţa locului, am anunţat Regionala de la Cluj, printr-o adresă şi am solicitat deplasarea laboratorului nostru propriu pentru a lua probe şi pentru a vedea motivul celor întâmplate" a relatat directorul Piţurcă. Practic, pe o porţiune de drum de aproximativ 500 de metri s-a aşezat un strat de balast direct peste vechiul asfalt, apoi s-a compactat cu nisip şi s-a turnat asfalt. După câteva zile noua „şosea" s-a vălurit şi au apărut gropile. Circulaţia în zonă se desfăşoară greoi, pe câte o fâşie de bitum spart, deşi şoseaua are câte două benzi pe sens. Proiectul de Reabilitare a DN76 (E79) Deva - Oradea constă în supervizarea şi execuţia unor lucrări de reabilitare a celor 171,6 km şi 44 de poduri şi pasaje ale acestui drum naţional (încadrat în reţeaua drumurilor europene). Proiectul are un buget total de 210.319.503 euro, din care 142.966.756 euro constituie finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) prin Programul Operaţional Sectorial "Transport" 2007-2013 şi suma de 25.229.427 euro, asigurată de la bugetul de stat. Pe data de 29 august, locuitorii Ţării Beiuşului vor iniţia un miting de protest, în întervalul orar 16.00-19. La fel ca anul trecut, punctul de întâlnire va fi parcarea din Pocola.