Reducerile salariale şi majorarea TVA seamănă panică în administraţia publică
Modul în care se va aplica ordonanţa privind standardizarea costurilor în administraţie este o necunoscută pentru conducătorii administraţiilor locale. Prefectul Gavrilă Ghilea are obligaţia ca în termen de cinci zile de la publicarea ordonanţei să explice şefilor celor 101 administraţii locale criteriile de restructurare ale aparatului administrativ. Totodată, în 40 de zile de la momentul publicării, primarul sau preşedintele Consiliului Judeţean, după caz, va trebui să prezinte noua organigramă. "Nu ni s-a oferit nicio instrucţiune de la centru. Urmează să primim informaţii privind criteriile de restructurare a administraţiilor publice locale", ne-a precizat Gavrilă Ghilea, prefectul judeţului Bihor.
În ce priveşte Instituţia Prefectului judeţului Bihor, Ghilea a transmis la Bucureşti lista cu reducerile de personal ce li s-au solicitat. "În organigrama Prefecturii Bihor sunt 60 de posturi, însă doar 52 de persoane le ocupau efectiv. Ni s-a solicitat să reducem fondul salarial cu 25%. Asta înseamnă că 12 persoane vor trebui disponibilizate", a precizat Gavrilă Ghilea.
La Consiliul Judeţean Bihor îşi desfăşoară activitatea 154 de persoane. Conform normativului de personal, la o populaţie de până la 650.000 de locuitori, prag în care se încadrează şi Bihorul, trebuie să existe cel mult 150 de funcţionari. Din acest punct de vedere angajaţii aparatului propriu al CJ Bihor nu par să fie îngrijoraţi. Temerile lor sunt din cauza reducerilor salariale cu 25% şi majorării TVA. Cumulate cele două, înseamnă în realitate o scădere a veniturilor cu 30%. Potrivit informaţiilor oferite de reprezentanţii CJ Bihor, două persoane au, în prezent, un salariu lunar de până la 1.000 lei, 32 de persoane încasează între 1.001 lei şi 1.500 lei/lună, iar 37 de funcţionari au venituri salariale cuprinse între 1.501 lei şi 2.000. "Aplicarea Legii 118/30 iunie 2010 privind unele măsuri necesare restabilirii echilibrului bugetar cu începere de la 1 iulie a.c., va fi un dezastru pentru funcţionari. Nu vorbim doar de reducerea cu 25% a veniturilor, ci şi de majorarea cu 5% a TVA-ului. Asta înseamnă o reducere cu 30% a puterii de cumpărare. 60% dintre angajaţii CJ Bihor vor trăi cu salarii foarte mici. Eu am acum un salariu brut de 1.225 lei şi în mâna iau 795 lei. După aplicarea legii voi avea 600 de lei. În situaţia mea sunt foarte mulţi colegi. Vom intra în incapacitate de plată, oamenii îşi vor pierde casele", ne-a declarat Kiss Judit, liderul Sindicatului "Forum" din CJ Bihor.
La Primăria Oradea, ca de fiecarea dată, specialiştii sunt într-o nebuloasă totală. Ei nu au reuşit să se clarifice în legătură cu niciunul dintre actele normative care îi vizează. Fondul de salarii prognozat pentru 2010 este de 6.016.000 lei. În acest moment, pe statele de plată ale ASCO se află 273 de persoane (93 de funcţionari sunt în aparatul propriu, 87 reprezintă personalul de la creşe, 76 - personalul medical şi 17 persoane sunt angajate la centrele de îngrijire de zi). La Administraţia Imobiliară Oradea sunt 158 de angajaţi, la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor - 43, la Poliţia Comunitară - 33, la Casa de Cultură - 4, la Clubul Sportiv Municipal - 17, respectiv aparatul propriu al Primăriei are 284 de funcţionari. În total, sunt 812 persoane.
Potrivit informaţiilor oferite de către reprezentanţii PMO, aceştia ar deţine un document prin care se precizează că numărul mediu de angajaţi la o populaţie cuprinsă între 200.000 şi 400.000 de locuitori ar fi de... 1.350.
Din momentul in care lasi sa sa inteleaga ca dai spaga, inseamna ca esti complice la nefunctionarea normala a institutiilor la care ai apelat. corect?
O mică parte din funcţionari (primărie,prefectură şi agenţii)îşi fac datoria, dar majoritatea pun numai beţe în roată. Să faci o investiţie în Oradea este foarte greu ,chiar şi cuşpagă.Sunt nişte funcţionari nesimţit şi aroganţi, dar nu numai la investiţii. De exemplu la secţia financiară au greşit(după şase ani de la transcrierea apartamentului) numele proprietarului iar pentru corectarea greşelii nu era suficient chitanţa cu numele corect din anul trecut ci trebuia dus un extras CF proaspăt.Ce fel de om este acest funcţionar???? Din păcate o parte însemnată din funcţionari merită reducerea, dar ce vină au cei care lucrează corect. Eventual putem spune că dacă te amesteci cu tărâţă te mănâncă porcii.