Agenția de Management al Destinației (AMD) Bihor a organizat joi, 28 martie, la hotelul Slavia din Salonta, workshopul turistic intitulat „Oportunități de dezvoltare a turismului transfrontalier între județele Bihor și Békés”, la care au participat peste 40 de operatori de turism, în mare parte proprietari sau administratori de unități de cazare, din Gyula, Békéscsaba și județul Bihor.

 

Ideea colaborării se bazează pe complementaritatea celor două regiuni și, evident, pe reciprocitate. La workshop au fost invitați reprezentanții unităților de cazare din județul Bihor (în special din Țara Beiușului), respectiv din orașele Gyula și Békéscsaba și renumitul artist fotograf Ovi D. Pop, realizatorul mai multor ediții a ghidului turistic al județului Bihor, fiind și inițiatorul proiectului „Tabăra foto Dicover Bihor”. În sala de ședințe au fost expuse cele mai reușite fotografii realizate în tabăra internațională de foto de anul trecut.

Participanții sosiți din Vârtop, Padiș, Boga, Chișcău, Stâna de Vale, Beiuș, Codru-Moma, Pădurea Craiului, Valea Iadului, respectiv din Gyula și Békéscsaba au fost întâmpinați de echipa AMD Bihor cu materiale de promovare a județului (hărți, broșuri) atât în limba română cât și în maghiară. Cuvintele de bun venit au fost rostite de Komoroczi Aliz, director executiv al al Organizației de Management a Destinației (OMD) Gyula, și Bántó Norbert, director executiv AMD Bihor. Pe parcursul întâlnirii au avut loc prezentări de oferte turistice, analize și statistici privind situația turismului din cele două județe vecine, de către Kotroczó Henrietta, reprezentant al centrului de informare turisică din municipiul Békéscsaba, Komoroczi Alíz – OMD Gyula și Bántó Norbert – AMD Bihor, acesta punctând în special pe destinații turistice ca Oradea, Băile Felix, Pădurea Craiului, Munții Bihor-Vlădeasa (Stâna de Vale, Padiș, Boga, Vârtop), Codru-Moma dar și Câmpia Crișurilor respectiv Salonta.

Participanții au înțeles necesitatea unei informări prealabile a turiștilor pentru ca aceștia să cunoască oportunitățile și resursele oferite de destinații înaintea efectuării unei rezervări. Recomandarea și promovarea să se bazeze pe materiale informative realizate de OMD-uri în parteneriat cu actorii implicați în sectorul turistic, astfel existând și posibilitatea de a oferi și stimula turiștii prin vouchere de reduceri la diferite unități de alimentație publică sau intrări la obiective turistice (muzee, ștranduri, expoziții etc). Aceste mici beneficii oferite turiștilor, le dau OMD-urilor posibilitatea de a efectua măsurători asupra numărului de vizitatori ajunși în destinațiile turistice din cele două județe.

În perioada ce va urma, OMD-urile vor analiza ofertele de reduceri primite și le vor integra în materiale de promovare turistică, fiind printate într-o prima fază în cel puțin 5.000 de exemplare, materiale ce urmează apoi să fie amplasate în unitățile de cazare, alimentație publică și în centrele de informare turistică a celor două destinații.

Scopul final al proiectului este creșterea duratei medii de ședere în destinații prin diversificarea ofertei turistice, deoarece în ultimii ani la nivel international, s-a observat un trend negativ, în ceea ce privește numărul înnoptărilor în destinații, trend valabil și pentru destinațiile celor două regiuni.

Întâlnirea s-a finalizat după masa de prânz, cu un infotrip, unde reprezentanții unităților de cazare din Gyula și Békéscsaba au vizitat Peștera Meziad și Biserica medievală de la Remetea, cu sprijinul Centrului Pentru Arii Protejate Şi Dezvoltare Durabilă Bihor și echipa AMD, iar reprezentanții unităților de cazare din județul Bihor au vizitat centrul istoric, Castelul Almásy, „Cofetăria de o sută de ani” din Gyula și centrul istoric din Békéscsaba. Vizita a fost ghidată în limba română de reprezentații OMD-urilor din regiune.