Statistica pe trimestrul III din anul 2011, realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) pentru judeţul Bihor, arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 100.758 apeluri. Dintre acestea 25,81% au fost reale şi 74,19 % false. Cele mai multe au fost transferate la Serviciul de Ambulanţă - 64,76%, Poliţie - 18,77%, Pompieri şi SMURD - 15,63% şi Jandarmerie - 0,84%. Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay.

"Multe persoane sună fără a avea o urgenţă şi adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale" precizează Adrian Fulea, purtătorul de cuvânt al STS Bihor. Pentru a stopa creşterea numărului de apeluri false, autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. La 112 să sune doar atunci când are cu adevărat o urgenţă. Eurobarometrul Comisiei Europene pe anul 2011, referitor la numărul unic european de urgenţă 112, arată că România se află pe primele locuri în domeniul informării şi educării populaţiei în UE. Ţara noastră ocupă primul loc la informaţii difuzate prin radio şi locul doi la cele difuzate prin intermediul televiziunii. Numărul unic pentru apeluri de urgenţă trebuie folosit atunci cînd este necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.