Inspectoratul General al Poliţiei Române a anunţat, sâmbătă, că poliţiştii şi procurorii bihoreni investighează dispariţia a trei kilometri de cale ferată de pe tronsoanele Dobreşti- Rogoz şi Oradea Est-Rogoz, anchetatorii stabilind că cei care au secţionat şina sunt angajaţi ai unei firme din Copşa Mică. Administratorii societăţilor comerciale implicate în acest caz sunt cercetaţi pentru pătrundere fără drept în zona de siguranţă a infrastructurii feroviare şi instigare la distrugere.

Conform unui comunicat al Poliţiei Române, în luna ianuarie, poliţiştii Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Cluj - Serviciul Judeţean de Poliţie Transporturi Bihor au fost sesizaţi despre faptul că, în urma reviziei efectuate pe linia Dobreşti - Rogoz, s-a constatat dezmembrarea căii ferate de pe tronsonul respectiv, aflat în stare de conservare şi neutilizat din anul 1999. În urma efectuării cercetărilor, poliţiştii Serviciului Judeţean de Poliţie Transporturi Bihor, însoţiţi de procurorul desemnat, au constatat că, în zona localităţii Dobreşti, pe o distanţă de 1,5 km, calea ferată era tăiată şi dezmembrată de angajaţii unei societăţi comerciale din localitatea Copşa Mică, care au prezentat un contract de prestări servicii încheiat cu o firmă din Braşov, având ca obiect de activitate operaţiunile de tăiere, dezmembrare şi transport al şinei respective. Totodată, muncitorii au mai prezentat un contract încheiat la data de 18 decembrie 2008, între societatea din Braşov şi o altă firmă din Oradea, din care rezultă faptul că prima societate vinde, iar cea de-a doua cumpără fierul vechi rezultat din calea ferată de pe tronsonul menţionat. În 23 ianuarie 2009, Serviciul Judeţean de Poliţie Transporturi Bihor a fost sesizat, prin plângere, de către Compania Naţională Căi Ferate CFR SA- Regionala Cluj, cu privire la faptul că, în urma reviziei efectuate în data de 22 ianuarie 2009, s-a constatat sustragerea căii ferate de pe linia Oradea Est - Rogoz, pe o distanţă de 1,6 km, plângerea fiind înregistrată la Parchetul de pe lângă Judecătoria Oradea. Din cercetările efectuate de poliţişti s-a stabilit că persoanele care au secţionat şina de cale ferată au fost angajaţii firmei din Copşa Mică. De asemenea, poliţiştii au mai stabilit că Virgil Capriş, administrator al societăţii comerciale din municipiul Oradea, în anul 2000, printr-o tranzacţie comercială încheiată cu o altă firmă din acelaşi municipiu, la care era director, a obţinut de la Fondul Proprietăţii de Stat patrimoniul Întreprinderii Forestiere de Exploatare şi Transport Oradea, inclusiv calea ferată Oradea-Beiuş-Vaşcău. Începând cu 15 ianuarie, poliţişti din cadrul SRPT Cluj au efectuat activităţi de urmărire penală, împreună cu procurori din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Oradea şi procurori din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Beiuş, luându-se măsura cercetării administratorilor societăţilor comerciale implicate în stare de libertate, pentru săvârşirea infracţiunilor de pătrundere fără drept în zona de siguranţă a infrastructurii feroviare şi instigare la distrugere. Virgil Capriş a fost în atenţia procurorilor din Beiuş fiind acuzat de semnalizare falsă şi distrugere, însă magistraţii au decis în acest caz neînceperea urmăririi penale împotriva omului de afaceri şi disjungerea cercetărilor către Poliţia TF.