Lungmetrajele "Pieta", regizat de sud-coreanul Kim Ki-duk, şi "The Master", regizat de americanul Paul Thomas Anderson, sunt considerate marile favorite în cursa pentru obţinerea Leului de Aur, ce va fi decernat sâmbătă seară la Festivalul de Film de la Veneţia.

Potrivit cotidianului La Repubblica, "«Pieta», filmul-şoc al Mostrei 2012, i-a cucerit pe participanţii la festival, care au recompensat cu o avalanşă de aplauze această poveste extremă în care abundă personaje ale căror sentimente pendulează între vendetta şi compasiune". Kim Ki-duk nu se află la prima lui încercare într-o competiţie majoră, întrucât acest cineast în vârstă de 51 de ani, un obişnuit al festivalurilor cinematografice europene, a câştigat deja la Veneţia, în 2004, Leul de Argint pentru cel mai bun regizor cu pelicula "Bin-jip". Regizorul sud-corean, care denunţă în filmul său puterea omniprezentă a banilor, se află şi în fruntea clasamentului realizat de "Biblia spectatorilor Mostrei", cotidianul gratuit Venezia News, citit cu ardoare în fiecare dimineaţă de cinefilii prezenţi la festival. Potrivit acestui clasament realizat pe baza opiniilor exprimate de 23 de critici de film, care atribuie fiecărei pelicule din competiţia oficială un punctaj pe o scală de la 1 la 5, "Pieta" are cele mai mari şanse să obţină Leul de Aur, devansând filmul "The Master" al americanului Paul Thomas Anderson. Acest film, inspirat din viaţa fondatorului Bisericii scientologice Ron Hubbard, realizat după o formulă clasică, a sedus la rândul său Mostra 2012, însă, în cazul unui eşec, ar putea totuşi să obţină Premiul pentru cel mai bun actor, graţie prestaţiei excepţionale a americanului Joaquin Phoenix. Starul american, care interpretează în acest film un veteran din Al Doilea Război Mondial, alcoolic şi cu moralul "complet în derivă", emană pe marele ecran un fel de aură neliniştitoare şi în acelaşi timp fascinantă. Printre adversarii lui din acest an se numără actorul italian Toni Servillo, care joacă cu aplomb rolul unui tată sicilian, copleşit de destin, în lungmetrajul "E stato il figlio" de Daniele Cipri. În ceea ce priveştre trofeul pentru cea mai bună actriţă, niciun nume nu pare să se fi remarcat deocamdată, cursa fiind deci încă deschisă, cu trei zile înainte de încheierea festivalului.