Împlineşte 40 de ani pe 1 noiembrie - Hello Kitty, la anivesare
Hello Kitty, pisicuţa japoneză albă cu fundă roz în păr, un simbol al ideii de "kawai" sau "drăguţ" în limba japoneză, împlineşte, pe 1 noiembrie, 40 de ani, iar micul portofel pe care îl decora în anii 1970 a devenit acum un seif uriaş, comentează AFP, făcând referire la veniturile uriaşe generate.
Hello Kitty a apărut în 1974, în Japonia, şi a devenit, de-a lungul anilor, un simbol al conceptului "kawai", care înseamnă "drăguţ" în limba japoneză, dar şi o marcă faimoasă la nivel mondial, generând miliarde de euro pentru proprietarii săi, compania Sanrio. O reuşită incredibilă pentru un chip de pisică schiţat din câteva mişcări de creion, cu o privire goală, pe un chip fără buze, cu mustăţile realizate din şase linii simple, comentează AFP, care aminteşte că Hello Kitty este, anul acesta, subiectul unei expoziţii deschise în urmă cu puţin timp la Los Angeles. În luna iulie, mica pisică a fost vedeta unui eveniment asemănător la Hong Kong şi a călătorit chiar şi în spaţiu, la bordul micului satelit japonez Hodoyoshi-3. În prezent, Hello Kitty, care are fan cluburi în multe ţări, raportează venituri de miliarde de euro anual pentru proprietarii mărcii şi pentru companiile care folosesc imaginea personajului pentru a-şi vinde produsele. Figura pisicii cu fundă este afişată pe 50.000 de produse diferite la nivel mondial, de la gumă de şters la carlinga unor avioane, aparate electronice, stilouri şi chiar zgărzi pentru câini. Pentru Kazuo Tohmatsu, purtător de cuvânt al Sanrio, naşterea lui Hello Kitty în 1974 se potriveşte perfect cu momentul în care se afla Japonia: după trei decenii de la războiul care o distrusese, ţara se reconstruise, copiii aveau nişte bani în buzunare, distracţia era posibilă. În ultimii ani, Hello Kitty a devenit unul dintre simbolurile "Cool Japan" şi ale culturii pop nipone care a invadat lumea cu ajutorul desenelor animate Manga. Lumea roz bombon a lui Hello Kitty nu este domeniul exclusiv al adolescentelor şi fetiţelor romantice, ci are fani de toate vârstele, în Japonia şi peste tot în lume, iar în prezent fanii adulţi ar putea fi mai mulţi decât copii, potrivit purtătorului de cuvânt al companiei. Sanrio intenţionează, de altfel, să lanseze o gamă de produse Hello Kitty pentru bărbaţi.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.