Preşedintele PNL Bihor, Ilie Bolojan, şi preşedintele PNL Oradea, Florin Birta, candidaţi pentru obţinerea funcţiilor de preşedinte al Consiliului Judeţean Bihor, respectiv primar al municipiului Oradea, au prezentat o parte dintre proiectele pe care intenţionează să le deruleze sau să le încheie în cazul în care vor câştiga la scrutinul din 9 iunie.

Primarul Florin Birta a prezentat o parte dintre proiectele de mobilitate care vor fi realizate de municipalitate în parteneriat cu CJ Bihor, printre care Pasajul Decebal, unde la mijlocul lunii iunie urmează să demareze lucrările, iar până în septembrie, la începerea şcolii ar urma să fie repornită circulaţia tramvaielor. Un alt pasaj, la care lucrările ar urma să înceapă în această toamnă, este cel de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu şi Oneştilor. În paralel, vor fi efectuate lucrări pentru lărgirea la patru benzi a străzii Tudor Vladimirescu. Alte proiecte de infrastructură amintite de primarul Florin Birta sunt: pasajul peste centură şi calea ferată care va face legătura cu drumul expres Arad-Oradea (licitaţia este suspendată pentru clarificări), coridorul de mobilitate de la Magazinul Crişul la Gara CFR (cel târziu în primăvara anului viitor vor începe lucrările); nou drum care va face legătura între Paleu-Episcopia-Şoseaua Borşului; legătura între centura Oradea şi Inelul Metropolitan de Sud; conexiunea cu centura Sânmartin; pasajul de pe şoseaua Borşului; coridorul de mobilitate pentru pietoni care va lega aquaparkul de Cetatea Oradea. În parteneriat cu CJ Bihor şi Universitatea din Oradea sunt în curs de realizare proiectele privind construcţia a două cămine pentru studenţi, Centrul tehnologic şi Parcul Ştiinţific şi Tehnologic. Pe de altă parte, se doreşte dezvoltarea unui nou parc indstrial în zona aeroportului. Un alt proiect important este construirea noului spital de boli infecțioase de pe str. Vlădeasa.

La rândul său, preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, a prezentat lucrările de infrastructură derulate de administraţia judeţeană sau aflat încă în stadiu de proiect, printre care: Inelul Metropolitan de Sud; cele cinci centuri din Zona Metropolitană - centura Sântandrei (va fi dată în folosinţă duminică, 19 mai), centura Sânmartin (inaugurată în maximum două săptămâni), centura Nojorid (gata în iulie), centura Oşorhei (gata în august), centura Biharia (braţul care înconjură Biharia va fi gata în noiembrie, braţul care vine dinspre Paleu în primăvara anului viitor); reţeaua de pasaje rutiere la ieşirile din Oradea (două la ieşirea spre Arad, unul spre Biharia, unul spre Oşorhei), lărgirile la patru benzi a ieşirile drumurilor spre Arad şi Satu Mare; reţea de pasaje pietonale, realizate în parteneriat cu CNAIR (patru  pasaje care vor subtraversa centura Oradea în zona Căii Aradului, dar şi un pasaj subteran în zona Nufărul). Un alt proiect de avergură, în valoare de 236 milioane de euro din fonduri europene, este cel privind tram-train-ul, prin care va fi conectată reţeaua de tramvaie din municipiu cu cea de cale ferată din zona metropolitană. Proiectul prevede, totodată, modernizarea liniilor CFR, extinderea liniilor de tramvai, construirea de noi peroane şi achiziţia a cel puţin 10 tram-train-uri. Alte proiecte amintite de Bolojan sunt: Centrul Cultural (va fi finalizat în 2026) şi construcţia a două centre de depozitare pentru produsele fermierilor bihoreni, Inelul Metropolitan Nord (în prezent se realizează studiile de fezabilitate).