Sute de mii de credincioși ortodocși și greco-catolici au luat parte la Slujba de Înviere, oficiată în capelele, bisericile, catedralele și mănăstirile din judeţul Bihor.

În Oradea, credincioşii ortodocşi au ales să participe la slujba oficiată la Biserica cu Lună, în timp ce credincioşii greco-catolici au fost din nou prezenţi în număr mare la Catedrala Sfântul Nicoale. Şi credincioşii din împrejurimile Oradiei au fost prezenţi la slujbe, peste 500 de oameni participând la slujba oficiată de preotul Cosmin Lascu, la parohia din Palota.

Vremea rece şi ploioasă nu i-a împiedicat pe orădeni să iasă din case pentru a participa la slujbele dedicate Învierii Mântuitorului, chiar dacă numărul celor prezenţi a fost mai mic decât în alţi ani. Majoritatea credincioşilor au fost prezenţi, la fel ca în anii precedenţi, la Biserica cu Lună, la Catedrala Ortodoxă Învierea Domnului şi la Catedrala Sfântul Nicoale. La Biserica cu Lună, slujba a fost condusă de parohul Teodor Cristea, în timp ce la Catedrala Sfântul Nicoale, din pricina faptului că episcopul greco-catolic PS Virgil Bercea încă se confruntă cu probleme de sănătate, slujba a fost oficiată de pr. Mihai Vătămănelu, vicar general, şi de episcopul romano-catolic László Böcskei. Potrivit rânduielii liturgice, slujba a început cu invitația de a lua Lumină, continuând cu tradiționala procesiune de înconjurare a sfintelor lăcașe. Intrarea în biserică a însemnat deschiderea cerurilor şi învierea celui care s-a sacrificat pentru oameni. Cu candele şi cu smerenie, credincioşii au ascultat slujba, iar la finalul Utreniei Învierii, au primit „Paștile”, adică pâinea și vinul (binecuvântate de preoți în Joia Mare), ca simbol al Jerfei și Învierii Domnului. De ieri, ne aflăm în Săptămâna Luminată care este începutul unei perioade de sărbătoare care se termină după cincizeci de zile de la Paști, la Pogorârea Sfântului Duh (Rusaliile). Conform credinţei populare, în această perioadă, Raiul este deschis, iar cei adormiţi sunt primiţi în Rai, indiferent de păcatele pe care le-au făcut de-a lungul vieţii. Pentru creştini această perioadă simbolizează victoria vieţii asupra morţii. Credincioşii ortodocşi şi greco-catolici nu ţin post până duminică, iar tradiţia spune că, după cel mai lung post de peste an, urmează cea mai puţin restrictivă săptămână, Săptămâna Luminată. În această perioadă preoţii poartă veşminte albe, iar uşile altarului rămân deschise, nu se fac metanii şi nu se îngenunchează. Marți, în Săptămâna Luminată, oamenii nu ar trebui să lucreze. De asemenea, nu este bine să spălați, nici să călcați rufe, dar nici să faceți curat în casă.