Noua conducere a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea a prezentat ieri în cadrul unei conferinţe de presă rezultatele auditului desfăşurat de la preluarea unităţii. Auditul a avut ca scop o poziţionare cât mai aproape de realitate şi definitivarea priorităţilor.

În urma oricărui control se găsesc deficienţe şi lucruri nerealizate. La fel s-a întâmplat şi în urma auditului pe care noua conducere a Spitalului Clinic de Urgenţă Oradea l-a desfăşurat imediat ce a fost instalată. Una dintre neregulile descoperite ţine de achiziţiile publice, planul anual al acestora nefiind adaptat bugetului stabilit. "La data de 30 iunie 2010 programul anual de achiziţii publice este de 35.936.554 euro. Este imens, e mult supradimensionat faţă de bugetul unităţii alocat pentru cheltuieli materiale, care e de 8.700.000 euro", a precizat ec. Emil Popovici Muţ, directorul economic. Acesta a mai precizat că o problemă serioasă o reprezintă fundamentarea listelor de achiziţii, afirmând că achiziţionarea aparatelor medicale este bună, dar trebuie stabilite priorităţile. Exemplul său a fost lipsa unei noi staţii de sterilizare, cea actuală, care are peste cinci ani vechime, nefuncţionând la parametrii maximi, lucru care face necesară achiziţionarea uneia noi. O necesitate o reprezintă şi repararea mamografului care momentan este defect, precum şi a aparatului de cobaltoterapie, care din 2002 nu a mai fost reparat. Tot în urma auditului s-a descoperit că bugetul alocat medicamenteolr a fost cu 50% mai mic decât cel din 2008, adică 350.000 lei în acest an faţă de 700.000 în 2008. "Sunt depozite care au câştigat licitaţia unor medicamente, dar ne trezim că nu ne-au fost furnizate pe motiv că nu se găsesc în depozit. Aşa a rămas spitalul fără algocalmin, heparină sau furosem. Cu toate că medicamentele lipsesc, stocul de hârtie igienică este suficient şi pentru următoarele 6 luni", a precizat dr. Carmen Pantiş, managerul Spitalului. Datoriile Spitalului Clinic Judeţean sunt de aproape 20.000.000. Soldul la 30 iunie 2010 era de 19.637.507 lei, iar cum prin OUG 48 din 2010, prin care spitalele au trecut în subordinea autorităţilor locale, doar arieratele înregistrate până la 31 martie 2010 vor fi achitate de Ministerul Sănătăţii, doar 12.297.016 lei vor fi plătiţi de Guvern.