După proteste, promisiuni şi presiuni - DN 76, din nou în reparaţii
Deşi, potrivit contractului iniţial, lucrările pe DN 76 ar fi trebuit să fie gata pe jumătate, reparaţia celui mai prost drum din judeţul nostru abia a început, din nou. Nici de această dată nu este vorba însă despre o reabilitare serioasă, ci mai mult de o „cârpeală" cu care şoferii nevoiţi să parcurgă traseul Oradea - Beiuş s-au obişnuit deja. Ieri, utilajele firmei CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara SRL lucrau în Sânmartin, circulaţia fiind îngreunată acum şi de maşinile societăţii şi de gropile decopertate.
CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara SRL, executantul lucrărilor de reabilitare a DN 76, a informat, la jumătatea lunii trecute, conducerea Consiliului Judeţean Bihor, că pe data de 20 iunie vor începe lucrările de reparaţii pe tronsonul Beiuş-Oradea. Astfel, săptămâna trecută, primele utilaje şi-au făcut apariţia, decopertând mai multe zone de pe tronson. Ieri, muncitorii firmei CCCF lucrau la ieşirea din Oradea, în Sânmartin, reprezentanţii societăţii menţionând că au decis să lucreze pe această secţiune pentru ca, fiind sezon estival, turiştii să ajungă mai uşor în Băile Felix. Circulaţia pe porţiunea în care se lucrează era ieri îngreunată de utilaje, dar şi de gropile decopertate şi rămase deocamdată neacoperite, şoferii fiind nevoiţi să oprească sau să treacă pe contrasens. Utilajele au început decopertarea şi în alte zone de pe DN76, pe porţiuni scurte însă. Una dintre cele mai proaste secţiuni ale drumului este cea cuprinsă între Hidişelu de Sus şi Tăşad, unde şoferii sunt obligaţi să oprească şi să facă slalom printre gropi pentru a fi în siguranţă şi a rămâne cu maşina cât de cât întreagă. Iniţial, startul lucrărilor de reabilitare s-a dat pe 4 aprilie anul trecut, însă nici 5% din investiţia programată să fie finalizată în aprilie 2014 nu s-a realizat. Autorităţile locale au fost informate că, de această dată, reparaţia va fi dusă la bun sfârşit. Nu ar fi primul angajament vizavi de demararea acestor lucrări, absolut necesare ţinând cont de faptul că tronsonul Oradea-Beiuş se află într-o avansată strare de degradare. Valoarea contractului încheiat cu CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara SRL este de 161 milioane de lei. Şoseaua Beiuş-Oradea nu a mai făcut obiecul unei investiţii de mai bine de 26 de ani, gropile din asfalt devenind un adevărat pericol public pentru călători.
Câteva sute de şoferi, majoritatea beiuşeni, au organizat în luna aprilie a acestui an, un marş motorizat pe DN76 pe ruta Pocola - Răbăgani şi retur, până în municipiul Beiuş, pentru a atrage atenţia guvernanţilor cu privire la starea proastă a drumului. Participanţii au rulat cu 20 kilometri pe oră, oprind, din când în când, pentru a planta panseluţe în gropile de pe carosabil.
cred ca ar merita inca o tura de panselute, da mai cu staif!