Primăria Oradea aduce la cunoştinţa persoanelor, care doresc să obţină atestatul de administrator de imobile, a celor care sunt obligate să se reatesteze, precum şi conducerii asociaţiilor de proprietari, faptul că, potrivit Legii nr. 230/2007 -  privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari: "Persoanele fizice, care au calitatea de administrator de imobile sunt atestate de către primar, la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autorităţii administraţiei publice locale, în baza unei hotărâri a consiliului local". Atestatul are drept scop certificarea calităţilor profesionale ale persoanelor care doresc să practice activitatea de administrare a imobilelor la asociaţiile de proprietari. Pe plan local, a fost adoptată Hotărârea Consiliului Local nr.  415/2010 privind modificarea HCL nr. 119/2009 pentru constituirea Comisiei de verificare a condiţiilor necesare obţinerii atestatului de administrator de imobile şi aprobarea regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea activităţii acesteia, act normativ care stipulează condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească persoanele care doresc să practice activitatea de administrare a condominiilor la asociaţiile de proprietari. Acestea trebuie să aibă capacitate deplină de exerciţiu; să aibă cel puţin studii medii; să aibă domiciliul în municipiul Oradea sau în municipiile, oraşele sau comunele constituite în Zona Metropolitană; să nu fi suferit nicio condamnare. Dosarele se vor depune la Primăria Municipiului Oradea - Serviciul Relaţii cu Publicul, iar sesiunile de atestare se desfăşoară periodic (proba scrisă şi orală). Pentru relaţii suplimentare, cei interesaţi se pot adresa Compartimentului Asociaţii de Proprietari, camera 36, telefon 0259/437.000, int. 214.