Pentru a creşte şansele de angajare ale persoanelor cu dizabilităţi de vedere, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă implementează un proiect naţional de care vor beneficia toate cele 42 de agenţii judeţene. Printre agenţiile locale în care vor fi implementate modelele pilot se află şi cea din Bihor.

Obiectivul general al proiectului constă în creşterea capacităţii şi modernizarea Serviciului Public de Ocupare (SPO) pentru furnizarea de servicii inovative care vizează creşterea angajabilităţii clienţilor SPO - persoane cu dizabilităţi, prin dezvoltarea unui model care să fie implementat la nivel naţional şi pilotarea implementării unei soluţii de tip self service pentru persoanele cu deficienţe de vedere (la nivelul a 4 agenţii teritoriale).

Beneficiarii activităţilor proiectului sunt cele 42 de agenţii judeţene de ocupare a forţei de muncă şi 130 persoane din cadrul personalului propriu SPO.

Experţii proiectului vor ajuta la dezvoltarea unui model care se doreşte a fi implementată la nivel naţional şi la pilotarea implementării unei soluţii de tip self service pentru persoanele cu deficienţe de vedere - la nivelul a 4 agenţii teritoriale: AJOFM Bihor, Prahova, Sibiu şi AMOFM Bucureşti.

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bihor fiind centru pilot în cadrul proiectului a fost dotată cu echipamente şi soft care utilizează dispozitivele self-service adaptate pentru nevăzători.

"Invităm la sediul agenţiei din Oradea, str. Transilvaniei, nr. 2 persoanele nevăzătoare interesate de serviciile oferite de AJOFM Bihor sau de un loc de muncă şi au cunoştinţe în alfabetul braille", se afirmă într-un comunicat al AJOFM Bihor, semnat de directorul executiv Bekesi  Csaba.

Persoana de contact din cadrul agenţiei este Maricica Juca, consilier superior. Mai multe informaţii se pot obţine la telefon 0359.800.960, int.110.

Proiectul "Îmbunătăţirea serviciilor pentru persoanele cu dizabilităţi", cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013, "Investeşte în oameni" este derulat de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, în calitate de beneficiar, în parteneriat cu Asociaţia Centrul de Suport şi Formare pentru Dezvoltarea unei Societăţi Echitabile (Cenform), SC Xerom Service SRL  şi OsservatorioEconomico per lo Sviluppo della Cultura Managerială d'Impressa Italia.