Introducerea noilor taxe şi impozite: Pun investitorii pe fugă
Previziuni sumbre din partea oamenilor de afaceri şi a investitorilor străini. Noile taxe şi impozite vor aduce multe firme în pragul falimentului, unii investitori vor pleca din România, iar privatizările ar putea eşua.
În plus, noile biruri vor fi suportate în mare parte şi de români nu doar de companii, avertizează reprezentanţii mediului de afaceri. Sunt concluzii la care au ajuns după ce Executivul a anunţat că va introduce o acciză de șapte eurocenţi la litrul de carburant şi va impozita construcţiile speciale, scutite de taxe acum. Intră aici taxarea trotuarelor, a semnelor de circulaţie, a stâlpilor, a conductelor şi chiar a antenelor. Investitorii străini din România ameninţă că ar putea pleca de aici, ca urmare a noilor taxe puse pe construcţiile speciale. Aceste biruri vor reduce profitul companiilor, iar investiţiile ar putea fi redirecţionate în ţări cu stabililitate fiscală, spun membrii Consiliului Investitorilor Străini. Şi reprezentanţii Asociaţiei Oamenilor de Afaceri dezaprobă măsurile de creştere a taxelor şi impozitelor anunţate de Guvern.De asemenea, cei din Camera de Comerţ Româno-Americană sunt de părere că noile măsuri fiscale determină o agravare fără precedent a poverii fiscale. Iar efectele se vor vedea în creşterea evaziunii fiscale, diminuarea investiţilor şi scăderea numărului locurilor de muncă, susţin oamenii de afaceri.
Transportatorii, la pământ
Introducerea unei accize de 7 eurocenţi la litrul de carburant este total nepotrivită în acest moment şi reprezintă o ameninţare gravă şi permanentă pentru stabilitatea industriei de transport, ajunsă la limita toleranţei si suportabilităţii. "Transportatorii rutieri s-au transformat în ultimii ani în victime reale ale unui trend anual de creştere a preţurilor la carburanţi într-o Românie în care transporturile, depozitarea şi logistica reprezintă 10% din PIB. Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) trage din nou un semnal de alarmă pentru înfrânarea majorării preţurilor, fenomen ce dirijează inevitabil, prin componenta de transport, creşterea preţurilor finale ale tuturor produselor de pe piaţă pentru consumatori. Considerăm că prevederea introducerii unei accize de 7 eurocenţi la litrul de carburant este total nepotrivită în acest moment şi dorim să menţionăm că aceasta reprezintă o ameninţare gravă şi permanentă pentru stabilitatea unei industrii cu un impact atât de puternic asupra economiei", se arată într-un comunicat de presă. Industria transporturilor a ajuns la "limita toleranţei si suportabilităţii", astfel că orice majorare a costurilor trebuie să fie transmisă integral şi imediat clienţilor sau beneficiarilor, evitându-se în acest mod dezechilibrul unui întreg sistem logistic, potrivit asociaţiei. "Precizăm că orice sumă care se doreşte a fi colectată din preţul carburanţilor nu poate fi obţinută decât ca acciză direct în bugetul de stat. Fondurile speciale nu sunt admise în Europa, astfel încât o eventuală alocare a sumelor colectate din majorarea accizelor pentru proiecte de infrastructură nu poate fi făcută decât prin bugetul de stat. Acest fapt demonstrează că orice enunţ prin care se menţionează că banii colectaţi prin mărirea accizei urmează să fie atribuiţi într-un fond special destinat investiţiilor în infrastructura rutieră este una falsă şi nefondată", se arată în comunicat.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.