Pentru a eficientiza activitatea OTL şi pentru a evita aglomeraţia pe mijloacele de transport în comun, reprezentanţii instituţiei au plătit, printr-un proiect european, o firmă care să facă un studiu special. Directorul OTL Csuzi Istvan susţine că vrea să utilizeze planul de mobilitate urbană astfel constituit pentru ca firma să-şi extindă activitatea pe întreaga Zonă Metropolitană Oradea.

Ieri, la sediul OTL, a avut loc prezentarea primelor concluzii ale firmei bucureştene „Incertrans", societate care a câştigat anul trecut o licitaţie pentru realizarea unui plan special de mobilitate. "Conducerea OTL a anticipat foarte bine apariţia unei legi care cere ca firmele de transport local din toate oraşele care au mai mult de o sută de mii de locuitori să-şi facă un plan al mobilităţii urbane sustenabile. În octombrie 2012 am câştigat licitaţia şi ne-am apucat de treabă. Este vorba despre un studiu care trebuie să prezinte soluţii pentru a evita congestia în oraş. Care este situaţia din punctul de vedere al aglomeraţiei şi ce măsuri trebuie luate pentru ca aceasta să fie redusă, nu stopată, pentru că este imposibil acest lucru. Prin studiul pe care l-am efectuat am găsit şi situaţii ciudate, spre exemplu, există linii ale OTL pe care sunt transportaţi 3 oameni pe oră, ceea ce nu mai este transport social, ci solitar. Mai mult, am constatat că în ultima perioadă numărul de oameni plătitor de transport în comun este în scădere în Oradea. Deocamdată ne aflăm în faza întâi a proiectului, cea a prezentării studiului, urmând ca săptămâna viitoare să organizăm o dezbatere publică la Primărie pentru a vedea şi opiniile oamenilor cu privire la aceste lucruri şi care sunt soluţiile pe care ei le găsesc", a explicat, pentru Crişana, conf. dr. ing. Florian Ghionea, de la Universitatea Politehnica din Bucureşti şi consultant la "Incertrans".

Cu bani europeni

Pe lângă acesta, la prezentarea de la OTL a mai participat şi viceprimarul Ovidiu Mureşan şi reprezentanţi ai Zonei Metropolitane Oradea. "Studiul face parte dintr-un proiect mai mare intitulat "Attractive urban public transport for accessible cities" (ATTAC) prin care dorim să ne extindem pe toată Zona Metropolitană. Prin intermediul acestui proiect am făcut rost de 25 de mii de euro, bani din care a fost plătit studiul", a explicat directorul OTL, Csuzi Istvan.

Proiectul ATTAC este realizat în parteneriat cu Regiunea Marche din Italia, Institutul pentru Transport şi Logistică din Modena - Italia, forumul de cooperaţie regională "Central European Initiative", Compania de Transport Public Local din Kosice - Slovacia, Autoritatea Publică de Transport din Salonic - Grecia şi Universitatea din Maribor - Slovenia. Proiectul se desfăşoară pe perioada martie 2011 - decembrie 2013 şi, pe lângă planul de transport urban, mai cuprinde organizarea a şase forumuri care privesc mobilitatea în Oradea, organizarea Săptămânii Mobilităţii în Oradea, achiziţionarea de echipament pentru testarea sistemului e-ticketing şi participarea la două evenimente internaţionale pe transport public.