Sub motto-ul "Voi considera prietenia ca fiind un scop final şi nu un mijloc pentru a obţine ceva", desprins din Codul de etică Lions, profesorii de la Şcoala Gimnazială "Ioan Slavici" au organizat un proiect cu scopul de a-i ajuta pe copiii cu cerinţe educative speciale să se integreze mai uşor în societate.

Prin definiţie, omul este o fiinţă socială. Doar în societate i se conturează personalitatea, i se pune în evidenţă caracterul, i se cizelează temperamentul. În copilărie se pun bazele unei educaţii care constituie tiparele viitoarei personalităţi. Ce se întâmplă însă atunci când copilul - viitor adult - nu este acceptat de societate, este respins sau ignorat, din motive care nu depind de el? Cum poate un copil cu cerinţe educative speciale (CES) să se integreze în colectivul şcolar cu pretenţii de "copii superdotaţi"? La aceste întrebări au încercat să dea răspunsul iniţiatoarele proiectului "ARTelierul celor 22 de prieteni", profesoara Amelia Toth şi profesoara psiholog Emilia Dărăbăneanu, invitând în "ARTelier" câţiva copii cu adevărat speciali, în ciuda problemelor de sănătate cu care se confruntă. Proiectul cuprinde trei paşi, primul dintre aceştia fiind organizarea unui atelier de arte decorative în care copiii cu CES şi-au invitat cei mai buni prieteni. Clubul Lions Oradea "22" a sponsorizat ARTelierul cu materialele necesare: obiecte din porţelan, vopsele speciale, pensule, lut polymeric. În data de 4 aprilie 2013, s-a realizat cel de-al doilea pas al proiectului, expoziţia "Primăvara oglindită în lucrările noastre". Colegii şi profesorii au admirat munca acestor copii. "Cu banii adunaţi din vânzarea obiectelor realizate în atelier, copiii vor ieşi în oraş tot alături de prietenii lor. Vor avea astfel ocazia nu doar să lucreze, ci să se şi joace împreună", a explicat, pentru Crişana, Amelia Toth, profesoară la Şcoala Gimnazială "Ioan Slavici".   

V. ICHIM