După ce au aflat că urmează să fie concediaţi în urma nepromovării examenului organizat pe post, zeci de angajaţi ai Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Bihor au intrat în concediu medical. Cât timp aceştia se află în concediu medical, care se poate prelungi până la 183 de zile, raporturile de muncă nu pot înceta.

În urma reorganizării ANAF, 70 de salariaţi din cadrul DGFP Bihor au rămas fără locuri de muncă, nepromovând examenul organizat pe posturile ocupate. 50 dintre aceştia au intrat în concediu medical în momentul primirii preavizului, şi anume în 2 august a.c., sau imediat după aceea. Potrivit legii, cu perioada concediului medical, care poate dura 90 de zile, sau chiar 183 zile cu aprobarea comisiei de specialitate, se prelungeşte perioada preavizului. "În momentul în care se întorc la serviciu, li se va încredinţa o activitate în cadrul Administraţiei Fiscale până la expirarea perioadei de preaviz şi abia apoi vor putea înceta raporturile de muncă. Dacă sunt sau nu bolnavi cu adevărat nu avem cum să ştim. Nu avem posibilitatea, cu personalul pe care îl avem, să mai facem şi verificări, iar serviciul Resurse Umane este la Direcţia Regională de Finanţe Cluj. Probabil, oamenii au încercat să mai rămână în sistem, adică să nu iasă din Corpul Funcţionarilor Publici, în eventualitatea în care mai apare vreo noutate", ne-a declarat Vasile Farc, purtătorul de cuvânt al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Bihor. Conducerea Direcţiei Regionale a Finanţelor Publice din Cluj nu este îngrijorată de fenomen. "Deocamdată, nu s-a finalizat întreaga procedură de reorganizare. În perioada următoare, va fi pus la dispoziţia colegilor care au fost disponibilizaţi un număr de posturi şi se pot prezenta la o testare profesională pentru a reveni pe posturi în cadrul Direcţiei regionale a finanţelor publice", a declarat Mihai Costin, director general al Direcţiei Regionale a Finanţelor Publice Cluj. În urma reorganizării, Fiscul bihorean a pierdut serviciile suport, şi anume Resurse Umane, Contabilitate internă, Administrativ, Audit şi Ajutor de Stat. "Activităţile de bază, adică Inspecţia Fiscală, Serviciul Colectare, Trezoreria şi Contribuabilii Mijlocii au rămas la noi şi funcţionează normal, fără să fie afectat nici personalul în mare măsură. Noi întotdeauna am vrea mai mulţi oameni, însă acceptăm că trendul este spre reducerea personalului bugetar, nu spre suplimentarea lui", mai spune Vasile Farc. Din cei 636 angajaţi câţi existau la nivelul Direcţiei bihorene înaintea reorganizării, au rămas 533. Alţi 33 sunt detaşaţi la Direcţia Regională de Finanţe Cluj, iar 70 nu se mai regăsesc în schemă.