România se află pe ultimul loc din Europa în privința numărului de donatori (sub 2%), media europeană fiind în jur de 4%. Din cauza acestui fapt, multe intervenții chirurgicale din țară ce necesită sânge sunt amânate periodic.

 

În acest context, echipa Flipsnack lansează o campanie de donare sânge, intitulată „We share Flipbooks, why not blood?”.

Conform unui raport al Centrului Regional de Dezvoltare pentru Siguranţa Sângelui, o singură unitate de sânge donat poate salva până la trei vieţi. Cu toate acestea, România se află pe ultimul loc din Europa în privința numărului de donatori (sub 2%), media europeană fiind în jur de 4%. Din cauza acestui fapt, multe intervenții chirurgicale din țară ce necesită sânge sunt amânate periodic. De asemenea, numărul donatorilor de sânge de la debutul pandemiei a scăzut cu 40 - 50%, faţă de perioada similară a anului trecut, deşi cererea spitalelor este din ce în ce mai mare.

Campania „We share Flipbooks, why not blood?”, care va avea cinci ediții anuale, își propune să contribuie la completarea rezervei locale de sânge și reprezintă, totodată, un îndemn la implicare, adresat tuturor membrilor comunității, de a merge şi a dona sânge într-o perioadă în care nevoia este acută. 

„Am dorit ca în această perioadă tulbure, în care oamenii au mare nevoie de sprijin, să contribuim cu acest gest. Mă bucur ca am reușit să ne organizăm într-un număr mare. Sper ca prin aceasta inițiativă să îi determinăm și pe alții să se implice și să doneze sânge. Această pandemie ne-a învățat să fim mai atenți la semenii noștri și la nevoile lor și să le oferim acestora ceea ce putem. A dona sânge nu e complicat, durează puțin, însă să știi ca ai contribuit la salvarea vieții unei persoane e o experiență de neprețuit”, afirmă Ovidiu Moldovan, coordonatorul campaniei.

La prima ediție a campaniei, care s-a desfășurat joi, 11 martie, au participat, în mod voluntar, 14 tineri IT-iști. De asemenea, pentru a ajuta la tratarea pacienților diagnosticați cu Covid-19, în cadrul campaniei a fost prelevată și plasmă convalescentă Covid-19, bogată în anticorpi, de la membrii echipei, vindecați de boală.

Titlul campaniei „We share Flipbooks why not blood? a fost inspirat de principala funcționaliate a aplicației Flipsnack, de a crea și distribui publicații digitale interactive.

„Flipsnack este o platformă online prin intermediul căreia utilizatorii își pot crea singuri, simplu și rapid, publicații digitale interactive. Flipsnack transformă fișiere PDF în reviste digitale cu efecte de tip page-flip (răsfoire de pagini), dar include și un program de design pentru cataloagele online, integrat în aplicație”, menționează Andrada Rește.

Cu peste șase milioane de utilizatori la nivel mondial, Flipsnack este un brand dezvoltat de către Gabriel Ciordaș, CEO Smartware, o companie românească cu operațiuni în Oradea, înființată în 2011. În prezent, Flipsnack are peste 70 de angajați și a ajuns să fie una dintre cele mai cunoscute platforme internaționale de creare și publicare de reviste și cataloage digitale.