"Bolnavii trebuie să aibă nervi de oţel în această ţară"
Zilele acestea am fost sesizaţi de către dna Floare Sărăcuţ, din Oradea, cu privire la modul în care sunt trataţi unii bolnavi, care nu-şi permit o consultaţie la un cabinet particular. Cititoarea noastră ne-a declarat că, într-una din zile, a încercat să sune pentru o programare la Policlinica nr. 1, de pe strada Republicii, la două numere de telefon (43-31-42 şi 43-48-01), unde fusese informată că se pot face rezervări de programări. Intenţionând să fie cât mai dimineaţă la consultaţie, a început să sune încă de la ora 6.55. Cu toate acestea, însă... "Nu mi-a răspuns nimeni timp de aproximativ o oră. Am reuşit să vorbesc cu angajatele de la ?Fişier? doar în jurul orei 8.10, când am primit un număr (doi) şi o programare de la ora 11.00. Şi nu este prima dată când se întâmplă acest lucru. De aceea, e firesc să ne întrebăm: chiar nu-i pasă nimănui de bolnavii cu venituri reduse, care nu-şi permit să apeleze la un cabinet particular?", se întreba, revoltată, cititoarea noastră.
Faptul că se stă foarte mult la coadă, "până te saturi", cum spunea cititoarea noastră, fără a se respecta ordinea în care ar trebui să se intre în cabinetul medicului, a fost o altă problemă ridicată de către dna Sărăcuţ. "Noi, bolnavii, trebuie să suferim, ba pe la farmacii, ba pe la medici. Trebuie să ai nervi de oţel să supravieţuieşti în această ţară, mai ales suferind fiind", a conchis dna Floare Sărăcuţ.
În condiţiile economiei de piaţă, bolnavul cu o situaţie financiară mai dificilă nu are de ales, el trebiue să suporte condiţiile din sistemul sanitar de stat. Interesul material este pus de medici în prim plan, în dezavantajul bolnavilor care nu-şi permit să apeleze la serviciile cabinetelor private, unde orarul, ca şi pacientul, de altfel, este respectat.
Având în vedere nemulţumirile cititoarei noastre, am încercat şi noi să apelăm cele două numere de telefon şi, într-adevăr, spusele dnei Sărăcuţ s-au adeverit. Nimeni nu ridica receptorul la celălalt capăt al firului. Totuşi, din dorinţa de a fi cât mai obiectivi, am solicitat un număr de telefon al Policlinicii de la Serviciul de Informaţii. Mare ne-a fost surpriza când la numărul respectiv a răspuns Spitalul Judeţean. De aici, ni s-a oferit un alt telefon, unde, din păcate, tot nu am avut sorţi de izbândă: telefonul suna în gol. Cât priveşte statul la cozi şi modul de primire preferenţial, la fel ca şi la policlinicile particulare, şi la Policlinica nr. 1, se fac programări în funcţie de programul medicului pe care îl soliciţi, ordinea intrării fiind aceea a numărului pe care fiecare pacient îl primeşte de la fişier, în momentul în care îşi face programarea. La unii medici, însă, programarea nu se mai face la fişier. În aceste cazuri, te postezi în faţa uşii şi aştepţi să-ţi vină rândul, dar mai ales să vină medicul... Vara, aşteptarea este mai uşor suportabilă, însă iarna, când caloriferele sunt reci precum un iceberg, îţi vine greu să dai pe la Policlinică, oricât de bolnav ai fi.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.