Pregătiri în grafic pentru alegerile parlamentare - Tipărirea buletinelor, aproape de final
Pregătirile pentru organizarea alegerilor parlamentare din data de 11 decembrie sunt în grafic în judeţul Bihor. Tipărirea celor peste 1 milion de buletine de voturi a început în 12 noiembrie, termenul limită pentru finalizarea acestora fiind 26 noiembrie.
La nivelul judeţului Bihor funcţionează 652 secţii de votare, de buna funcţionare a acestora fiind responsabili primarii şi secretarii de la nivelul fiecărei unităţi administrativ-teritoriale, care au participat deja la instruire pe această temă în data de 3 octombrie la Prefectura Bihor. De asemenea, au fost înfiinţate Comisia Tehnică Judeţeană, s-a constituit Biroul Electoral Judeţean, cu sediul la Prefectura Bihor, sala nr. 3 şi au fost stabilite dimensiunile ştampilelor de control. În 31 octombrie, a fost încheiat contractul de tipărire a buletinelor de vot cu SC Tipografia Prodcom SRL, din Târgu Mureş, care mai tipăreşte buletine de vot pentru alte şapte judeţe. „În prezent, sunt tipărite în proporţie de sută la sută buletinele de vor pentru Senatul României, urmând ca în aceste zile să începem tipărirea buletinelor pentru Camera Deputaţilor. Pentru judeţul Bihor vor fi tipărite 1.111.746 buletine de vot, fiind 555.104 pentru fiecare categorie, Senat şi Camera Deputaţilor. Avem 504.609 alegători, însă trebuie tipărite cu 10% mai multe, la care se adaugă alte 652 care vor fi afişate la fiecare secţie de votare, 102 buletine care vor ajunge la UAT-uri şi BEJ, precum şi 30 buletine (15 din fiecare tip) la partidele politice”, a declarat prefectul de Bihor, Claudiu Pop, într-o conferinţă de presă. Una din noutăţile intervenite odată cu acest scrutin este faptul că buletinele de vot, care până acum erau depozitate la sediul judecătoriilor, începând de acum, vor trebui păstrate la prefecturi. „Avem obligaţia să le păstrăm timp de trei luni, după care vor fi trimise spre topire. Vom găsi un spaţiu în sediul Prefecturii unde le vom depozita”, a precizat Claudiu Pop.
Sâmbătă, se desemnează preşedinţii şi locţiitorii
Tot în cadrul conferinţei de presă de ieri, reprezentantul Guvernului în teritoriu a anunţat că sâmbătă, 26 noiembrie, ora 10.00, în Sala nr. 2 a Prefecturii Bihor, va avea loc, în ședință publică, desemnarea computerizată de către Autoritatea Electorală Permanentă a președinților și locțiitorilor secțiilor de votare din judeţul Bihor, urmând ca, până în 29 noiembrie, să fie completate birourile secţiilor de votare cu reprezentanţii partidelor. Preşedinţii şi locţiitorii celor 652 de secţii de votare vor participa luni, 5 decembrie, la un instructaj ce va avea loc la Casa de Cultură a Sindicatelor şi va fi făcut de către reprezentanţi ai Autorităţii Electorale Permanente, Biroul Electoral Judeţean, Prefectura Bihor, Direcţia de Statistică, STS şi reprezentanţi ai Poliţiei şi Jandarmeriei. „La solicitarea AEP, am trimis o circulară către toţi primarii, prin care au fost informaţi că în zilele de 25 noiembrie, 5 decembrie şi 10 decembrie, între orele 10.00 – 19.00, vor avea loc simulări cu operatorii de calculator din secţiile de votare, simulări care de această dată se vor face chiar din sediul secţiilor, pentru a se vedea dacă sunt îndeplinite toate condiţiile pentru buna funcţionare”, a mai precizat prefectul de Bihor, adăugând că distribuirea buletinelor de vot pe cele cinci zone va avea loc în data de 9 decembrie, acestea fiind transportate spre sediile primăriilor, unde vor fi ţinute sub pază. Tot ca o premieră, după închiderea urnelor, procesul de numărare a voturilor de către membrii birourilor secţiilor de votare va fi înregistrat şi filmat de către operatorul tabletei, iar ştampilele „VOTAT” vor fi securizate în plicuri transparente. După închiderea secţiilor de votare şi numărarea voturilor, predarea proceselor-verbale se va face la sediul BEJ, potrivit unui grafic, prima dată fiind aşteptate secţiile din Oradea, după care vor urma cele din judeţ. „Având în vedere că temperaturile nu vor fi prea ridicate, vom instala un cort în faţa instituţiei şi vom deschide holurile atât la Prefectură, cât şi la Consiliul Judeţean”, a concluzionat Claudiu Pop.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.