Constructorii au început montarea grinzilor la pasajul suprateran peste centura Oradea, în zona străzii Iancu de Hunedoara. Joi, 7 decembrie, au fost montate primele patru din cele 12 grinzi.

Finalizarea pasajului este condiționată de relocarea a șase stâlpi de înaltă tensiune care sunt situați în zonă.

„Relocarea acestora se va face până la sfârșitul lunii ianuarie. În primăvara anului viitor vor mai rămâne de realizat hidroizolațiile și turnarea ultimului strat de asfalt pe toată lungimea variantei ocolitoare a comunei Sânmartin. Până la sfârșitul acestui an lucrările vor ajunge la un stadiu de peste 75%. Ne propunem ca până la începutul lunii mai să finalizăm lucrările”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

La pasajul suprateran din Băile 1 Mai au fost montate toate cele 44 de grinzi. Constructorii vor turna în perioada următoare placa de suprabetonare.

Drumul de legătură între Municipiul Oradea și Comuna Sânmartin va avea o lungime de 5,75 km și, în plus, bretele de legătură cu DN76 și localitatea Haieu, cu o lungime de 2,27 km. Platforma drumului va avea o lățime de 10 metri. Șoseaua va avea pe lateral o pistă de biciclete cu o lățime de 3 metri și va cuprinde: două poduri, două pasaje, un viaduct, un pasaj subteran pentru biciclete, 11 podețe și 5 intersecții giratorii.

Constructorul este asocierea formată din Construcții Erbașu - lider de asociere, Vahostav-Sk, asociat - Drumuri Orășenești - Procons Group. 

Valoarea totală a investiției este de puțin peste 177 de milioane de lei. Finanțarea obiectivului se realizează din fonduri externe nerambursabile, alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 - 2020.

În prezent, Consiliul Județean Bihor derulează lucrări la 8 drumuri noi în județul Bihor, cu o lungime totală de 68 de km: centura Aleșd - 5,8 km, centura Beiuș - 9,3 km, centura Sântandrei - 5 km, centura Nojorid - 8,4 km, centura Sânmartin - 8 km, centura Oșorhei - 5,8 km, centura Biharia - 8,7 km și Inelul Metropolitan Oradea - 17 km.