Şcoala de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu” Oradea, a fost, în perioada 25 – 27 iunie, gazda unui Simpozion Internaţional de Prezentări Ştiinţifice cu tema „Eșecul școlar în instituțiile de învățământ polițienesc – între asumare și acceptare”.

Simpozionul internaţional se află la cea de a 12-a ediţie, iar tematica abordată s-a referit, de această dată, la identificarea unor metode și tehnici de predare și aplicare a acestora, pentru îmbunătăţirea sistemului de învățământ polițienesc. Simpozionul s-a desfăşurat pe parcursul a trei zile şi, ca de fiecare dată, au participat delegaţii ale unor instituţii de învăţământ cu atribuţii în pregătirea şi formarea poliţiştilor şi a altor forţe din domeniul ordinii şi siguranţei publice din ţară şi din străinătate. Delegaţiile străine participante la această ediție au reprezentat Germania, Moldova, Serbia, Slovacia, Ucraina, Ungaria şi Macedonia. La activitate au participat de asemenea, pe lângă delegațiile instituțiilor din străinătate care colaborează cu Şcoala „Avram Iancu” Oradea, reprezentanţi ai Corpului Naţional al Poliţiştilor şi reprezentanţi ai principalelor instituţii de învăţământ poliţienesc din România.

Organizatorul evenimentului, Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” Oradea, a participat cu o delegaţie formată din douăsprezece persoane, condusă de directorul adjunct al şcolii, comisar şef de poliţie Aura Sima.

În cele trei zile, toate delegaţiile participante au avut prezentări, fiecare expunere fiind urmată de un timp pentru discuţii pe baza celor prezentate. Acest tip de activitate şi-a propus să creeze mediul interinstituţional, care să faciliteze schimbul de idei şi de experienţă pe tema unui subiect de interes pentru orice sistem de învăţământ poliţienesc european, analizând într-un cadru oficial această problemă și reliefând totodată factorii de bază care îl determină, măsuri de remediere şi sancțiuni stabilite de sistemul de învățământ polițienesc menite a susține atingerea obiectivelor.

Principalele discuții s-au axat pe factorii de ordin intern și extern care influențează succesul sau insuccesul școlar în sistemul de pregătire, măsurile pentru îmbunătățirea performanței școlare a educabililor la nivelul instituției de învățământ, persoanele implicate în procesul de remediere a rezultatelor învățării și rolul fiecăruia, pilonii care stau la baza calității actului didactic (calificarea și specializarea cadrelor didactice, asigurarea resurselor didactice, managementul timpului alocat predării și învățării), precum şi sistemul recompenselor și sancțiunilor acordate elevilor, în conformitate cu performanțele școlare.