Strategii pentru promovarea Oradiei - Piața Unirii: realitate virtuală și augmentată
Printre subiectele abordate în cadrul conferinței de presă alocate raportului de activitate al APTOR pentru anul trecut, city managerul Mihai Jurcă a prezentat succint și câteva dintre proiectele care vor spori vizibilitatea orașului și au potențialul de a atrage turiști.
Unul dintre proiectele derulate de Visit Oradea în anul 2021 a fost programul transnațional Dunărea, un proiect european în cadrul căruia Oradea este pusă în valoare prin intermediul arhitecturii Art Nouveau. „Poate unul dintre cele mai importante rezultate al participării la acest consorțiu transnațional, finanțat prin programul Dunărea, este o aplicație, și când spun asta nu mă refer la un soft, cât mă refer la experiență. Dezvoltăm o aplicație pe care vom construi Piața Unirii în realitate virtuală și augmentată”, a spus Mihai Jurcă. „Astfel, turiștii care vizitează Piața Unirii pot vedea mai multe etape ale istoriei ei, de la secolul 18, să spunem, la anul 1900, și întreaga perioadă de dinaintea reabilitării”, a explicat Jurcă. „Anul acesta se va licita această bucată din proiect și este un rezultat important în condițiile în care vedem că inclusiv Facebook merge în direcția realității virtuale. Oradea trebuie să se scrie în acest trend. Aplicația va fi disponibilă pentru a interacționa, punând telefonul sau tableta în dreptul unei clădiri pentru a vedea informații despre istoria ei”, a explicat city managerul.
Un alt proiect, care va fi depus pe FOCA, presupune digitalizarea la nivel de Visit Oradea. „Vrem să implementăm la nivelul orașului un soft de management al destinației. În SUA și în Europa avem exemple despre astfel de softuri și utilitatea lor. Se pot introduce toate hotelurile pe o singură platformă, orice campanie de promovare se propagă automat pe toate canalele și social-media și are module care ne permit să interacționăm direct cu restaurante și hoteluri care își pot updata informațiile direct pe platformă”, a mai spus Jurca. Dacă nu va fi câștigat proiectul, va fi depus pe PNNR, unde există, de asemenea, fonduri dedicate digitalizării.
O altă direcție prin care Oradea se va dezvolta din punct de vedere turistic este încurajarea city-break-urilor. Astfel, odată cu relaxarea restricțiilor, există șanse de a crește numărul de zboruri internaționale de pe Aeroportul Oradea. Mihai Jurcă a mai subliniat că revenirea zborurilor pe ruta Oradea-Constanța în timpul sezonului estival nu este doar pentru a facilita accesul orădenilor la litoralul românesc, ci și de a încuraja constănțenii să aleagă Oradea pentru un city-break.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.