Consiliul de Administraţie al Aeroportului Oradea va avea cinci membri aleşi în urma unei proceduri de selecţie. Preşedinte va fi propus Tudor Jidav, fost director al Aeroportului Otopeni. Noul CA nu a primit încă aprobarea Consiliului Judeţean, însă într-o şedinţă preliminară membrilor li s-au trasat priorităţile: reducerea cheltuielilor de funcţionare şi creşterea veniturilor aeroportului.

Preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, a anunţat că, în urma unei proceduri de selecţie au fost aleşi membrii viitorului Consiliu de Administraţie al Aeroportului Oradea. Şeful administraţiei judeţene a menţionat că viitorul CA va avea cinci membri - unul care trebuie desemnat de Ministerul Finanţelor, un reprezentant al CJ Bihor - Tudor Jidav, unul al municipalităţii orădene - city-managerul Mihai Jurca, şi doi reprezentanţi ai agenţilor economici: Alexandra Cristina Drăghiciu, manager resurse umane la Celestica, şi Dan Adrian Popuş, manager în cadrul grupului Plastor. Propunerea pentru funcţia de preşedinte al CA este Tudor Jidav, fost director al Aeroportului „Henri Coandă” (Otopeni) din Bucureşti şi fost director al Aeroportului Băneasa din Bucureşti. El este membru al Consiliului de Administraţie al Aeroportului Oradea din 2019, dar şi şef dispecerat coordonare operaţională la Aeroportul Otopeni. Mandatul noului CA este de 4 ani, perioadă în care trebuie să organizeze concursul pentru postul de director al Aeroportului Oradea, ocupat în prezent, interimar, de Răzvan Horga.

Preşedintele CJ Bihor a menţionat că deşi noul CA nu a fost încă aprobat de consilierii judeţeni, a avut loc deja o şedinţă cu viitorii membri, în care au fost stabilite priorităţile pentru mandatul de patru ani. „Consiliul Judeţean acordă anual din banii bihorenilor o subvenţie de 1,5 milioane de euro pentru aeroport. Nu este totuna dacă aceşti bani sunt folosiţi pentru servicii sau pentru salarii”, a afirmat Ilie Bolojan, adăugând că, din 2023, nu mai este permisă subvenţionarea aeroportului. În aceste condiţii, noua conducere va trebui să reducă cheltuielile de funcţionare şi să crească veniturile. Astfel, Bolojan a precizat că va fi folosit doar terminalul nou, pentru a reduce cheltuielile cu utilităţile. Totodată, serviciile de achiziţii şi juridice vor fi preluate de aparatul propriu al CJ. Pe de altă parte, noua organigramă a Aeroportului, care va fi supusă aprobării în şedinţa CJ de mâine, 16 septembrie, prevede reducerea a 9 din posturile actuale şi înfiinţarea unui post de inginer. „Anul trecut erau 78 de angajaţi la aeroport. După două proceduri de reducere, anul acesta organigrama se stabilizează la 52 persoane. Se va confirma că aeroportul va funcţiona bine cu mai multe curse şi mai puţin personal”, a declarat preşedintele CJ Bihor. El a precizat că a fost redusă şi structura de pază cu 40%.

În ceea ce priveşte creşterea veniturilor, propunerea este ca aeroportul să gestioneze în regie proprie serviciile de handling de pasageri, de bagaje şi partea de degivrare. „Inclusiv partea de vânzare de combustibil ne propunem să o realizăm cel târziu de la finalul anului viitor în regie proprie, în aşa fel încât să ne completăm paleta de venituri de la gestionarea parcării în mod eficient, dezvoltarea unei baze tehnice pentru aeronave mici”, a declarat Ilie Bolojan.