Cum sunt luaţi banii orădenilor cu Jap(r)ca? Parcările de scurtă durată, o hoţie patentată!
Zona centrală a oraşului a fost transformată în doar câteva zile într-o zonă interzisă orădenilor care vin la serviciu cu autoturismele personale. Angajaţii Consiliului Judeţean Bihor, ai Prefecturii, judecătorii, procurorii, avocaţii şi notarii care îşi au birourile în Parcul Traian, dar şi alte categorii de persoane care lucrează în zona centrală s-au trezit că abonamentele de parcare contractate anticipat pe un an le mai folosesc la nimic. Municipalitatea orădeană, înante de a-şi pune în practică marile proiecte de parcări supraetajate, a gândit un sistem de parcare de scurtă durată, care limitează staţionarea la două ore, staţionare care funcţioneză doar în baza tichetelor de parcare, nu şi a abonamentelor.
În condiţiile în care există o lipsă acută de parcări, iar municipalitatea a abandonat toate cele patru mari proiecte de parcări multietajate, instituirea parcărilor de scurtă durată vine să acutizeze şi mai mult această problemă, nicidecum să o rezolve. În prima etapă au fost amenajate 118 locuri de parcare cu durata a două ore, acestea urmând să fie marcate cu vopsea de culoare galbenă. Cum noile locuri de parcare au fost dispersate prin întreg oraşul, şoferii nu au resimţit noile reguli ca pe nişte restricţii. Acum, însă, municipalitatea îşi propune să extindă sistemul la 558 de locuri de parcare, majoritatea fiind situate în zona centrală. Cea mai afectată zonă pare să fie Parcul Traian, exact acolo unde numeroase instituţii îşi au sediul, şi unde îşi desfăşoară activitatea şi o mare parte dintre cabinetele avocaţiale, notariale, de traduceri şi apostile, cabinetele medicale etc. Pe lângă cele 15 locuri cu durată limitată din faţa Tribunalului care au fost instituite în prima etapă, acum au fost "îngălbenite" alte 50 de parcări. Nici străzile adiacente nu au scăpat de vopseaua galbenă, pe strada George Enescu au fost amenajate cu vopsea galbenă 10 locuri de parcare, însă acestea nu se află în vecinătatea sediului PNL, ci exact în partea opusă a străzii, către Barou. Pe strada Andrei Şaguna, perpendiculară cu Parcul Traian au fost limitate la două ore 15 locuri, iar pe Aurel Lazăr, alte 10. Nici strada Libertăţii, la doi paşi de zona amintită, nu a fost cruţată şi nici strada Roman Ciorogariu nu a fost omisă de către angajaţii Administraţiei Imobiliare Oradea. În plus, mai toate arterele din acest perimetru au fost incluse în programul de spălat străzi, astfel că nici măcar după-amiază aceste zone nu vor mai fi utilizate nici de către riverani, nici de către cei care lucrează în această zonă.
Prefectul Gavrilă Ghilea a atras atenţia, zilele trecute, că "municipalitatea a rezolvat o problemă creând o altă problemă", solicitând conducerii Primăriei Oradea o reanalizare a situaţiei, mai ales că mulţi dintre funcţionarii publici au plătit abonamentele şi acum nu mai au cum să le utilizeze. Însă, singura reacţie a conducerii municipalităţii a fost accelerarea programului de implementare a parcărilor de scurtă durată. Dovadă că peste noapte au fost trasate noi marcaje cu vopsea galbenă.
Pe lângă faptul că angajaţii care îşi au birourile în această zonă nu mai au unde parca, abonamentele lor nemaifiind valabile, aceştia s-au trezit că nici nu pot obţine banii înapoi de la Serviciul de parcări. Astfel, şoferii pierd şi banii daţi pe abonament, dar sunt nevoiţi să scoată din buzunar bani pentru tichetele care le dau dreptul să parcheze câte două ore într-un astfel de loc de parcare. În aceste condiţii, proprietarul maşinii este nevoit să coboare din două în două ore să schimbe tichetul, dar doar după ce face o tură în jurul parcului, deoarece regulamentul nu permite staţionarea în acelaşi loc de parcare mai mult de două ore. "Eu am plătit un abonamnet pe un an de 500 de lei şi acum nu mai am unde să parchez. Nu pot să cobor din două în două ore să schimb tichetul. Am întrebat dacă se poate face un al abonament pentru parcările de scurtă durată şi mi s-a spus că nu, deorece nu sunt riveran. Dar maşina mea este înmatriculată pe firma care are sediul pe Republicii. Ce fac acum cu abonamentul plătit? Cei de la Primărie sunt de rea-credinţă. Îşi bat joc de plătitorii de impozite şi taxe. Am discutat şi cu alţi colegi şi vom intenta un proces Primăriei. Îi voi obliga să îmi asigure un loc de parcare", ne-a declarat Ioan Cigan, avocat.
Reacţiile concetăţenilor par să-i fi trezit la realitate pe reprezentanţii Primăriei. "Pentru la anul vom gândi un nou sistem de plată pentru parcările cu durată scurtă. Acum, banii achitaţi pe abonamentul anual nu mai pot fi restituiţi", a precizat Horea Jarca, directorul Administraţiei Imobiliare Oradea.
noi cetateni te platim ca sa ne reprezinti interesul nostru al multimi nu al parvenitilor din jurul tau ... nu stiu daca intelegi da poate te ajuta unul din consilieri
ar fi bine ca inainte de arunca cu articole comandate sa va interesati sa vedeti ce parere au cetateni care cand vin cu treaba in centru gasesc loc de parcare si nu de faptul ca puzderia de functionari multi dintre ei fara nici un rol decat de jegmanire a banului public nu au unde isi parca autoturismele, dvs. doriti sa aiba ei locuri de parcare pentru 10 ore / zi iar eu ca cetatean care vin sa platesc impozitul din care ei sa-si ia salariul de multe ori nemeritat sa nu am unde parca pentru 15 minute ? vi se pare corect ca eu care ii platesc sa fiu umilit pana la capat da ? sa le ofer si loc de parcare pentru intrega zi da si daca se poate ca pe vremea lui filip sa aiba toti tichete gratuite ?
Limitarea parcarii in zonele centrale - si reducerea deci a locurilor disponibile tot timpul pentru parcarea in centru - e o masura foarte buna, care are ca efect descurajarea folosirii automobilului si reducerea poluarii, macar in zona centrala. Multi vor veni pe jos sau cu tramvaiul stiind ca nu au unde sa isi lase masina 8-9 ore, cat timp sunt la serviciu. De data asta Crisana a dat orbeste si a nimerit gresit.
Sunt perfect de acord cu masura Primariei de a restrictiona parcarile centrale,cetatenii care se invoiesc de la locul de munca nu au timp sa faca ture prin oras pentru a avea unde sa-si lase masina , acum mai poti spera sa te incadrezi in timp.
Nimeni nu-i impiedica pe functionarii si avocaţii din zonele respective sa parcheze cu o strada mai incolo, unde parcarea nu e restrictionata. Ca doar n-o sa le cada picioarele daca merg pe jos! In Occident se practica peste tot acest sistem. Oricum abonamentele nu sunt pentru un loc sau o strada anume. Unde e furtul?