Iubitorii muzicii clasice sunt invitați joi, 25 aprilie, de la ora 19.00, la Sala de concerte „Enescu – Bartók” pentru un nou concert de excepție. Intitulat „Armonii Mistice: Respighi, Cassado și Ravel”, concertul va fi dirijat de Cristian Orosanu și îl va avea ca solist pe celebrul violoncelist Răzvan Suma.

 

Misterul care învăluie muzica compozitorilor Ottorino Respighi și a lui Gaspar Cassadó, doi compozitori ai secolului XX, care sunt aproape anonimi pentru mulțimile largi, va fi descoperit în prima parte a concertului de joi, 25 aprilie, ora 19.00, de la sala de concerte „Enescu – Bartók”.

Considerată de multe ori drept cea mai importantă lucrare din creația lui Ottorino Respighi, „Suita nr. 3, P. 172 din Dansuri și arii antice” va deschide concertul orădean, fiind urmată de două piese scrise de violoncelistul și compozitorul Gaspar Cassadó: „Sonata în caracter popular spaniol pentru violoncel și orchestră de coarde” și „Requiebros”, ambele în aranjamentul lui Myroslav Kryl. Atmosfera muzicii antice din lucrarea lui Respighi, poate fi resimțită în cea de-a doua parte a concertului, atunci când se va interpreta lucrarea „Le Tombeau de Couperin (Mormântul lui Couperin)”, scrisă de Maurice Ravel. Despre Ravel nu se poate spune că se regăsește în misticism, în sensul unei creații mai puțin cunoscute, ci poate doar prin caracterul francez al pieselor sale, care are mereu un iz misterios. Mai mult de atât, sentimentul morții este asociat frecvent cu misticul: din această cauză, o lucrare ce face referire la mormântul unui mare compozitor, nu poate fi altfel decât misterioasă. Dezlegarea misterelor și prezentarea unor lucrări mai puțin cunoscute vor fi misiunile Orchestrei Filarmonicii de Stat Oradea în cadrul concertului din 25 aprilie, atunci când va fi condusă de maestrul Cristian Oroșanu. Alături de acesta, pe scenă va mai urca violoncelistul Răzvan Suma, pentru a da viață unor lucrări cu ecouri spaniole.