Filarmonica de Stat - Concert simfonic sub semnul clasicismului
Cele trei compoziţii ale concertului simfonic din această seară stau pe de o parte sub semnul clasicismului, pe de altă parte ne aduc în capitala muzicală europeană, Viena. Opera Ifigenia în Aulida, a cărei uvertură deschide concertul, marchează anul 1774 şi echivalează cu startul reformelor de operă iniţiate de Christoph Willibald Gluck (1714 - 1787), pe care le-a desăvârşit în calitate de compozitor al curţii imperiale şi regale vieneze. Concertul nr. 4 pentru pian şi orchestră în Sol major, op. 58 de Ludwig van Beethoven (1770 - 1827), este o strălucită lucrare concertantă, purtând poate cel mai aparte ton personal în acest gen al compozitorului matur aflat la apogeul aprecierii sale ca artist creator, în Viena anului 1806. Cea de-a treia lucrare prezentată, Simfonia a VI-a în Do major, semnată de Franz Schubert (1797 - 1828), ce datează din 1818, este compoziţia primului romantic vienez, care într-o viaţă tragic de scurtă a rămas mereu fidel moştenirii clasice lăsate de triada vieneză Haydn - Mozart - Beethoven. Dirijorul concertului din această seară, Ilarion Ionescu-Galaţi, numit de critica de specialitate "omul-orchestră", "dirijorul pictor", "un prinţ al baghetei", este unul din cei mai de seamă dirijori şi interpreţi români, cunoscut şi recunoscut pentru meritele sale în domeniul muzicii, valori pe care le-a transmis publicului ascultător în timpul unei cariere de peste cinci decenii. Formarea sa artistică s-a realizat la şcoala unor mari maeştri ai baghetei, precum Iosif Conta, Emanuel Elenescu şi Mircea Basarab, apoi la Paris cu Charles Münch şi Pierre Dervaux, continuând prin cursurile de perfecţionare la New York cu Leopold Stokowski şi la Philadelphia "Curtis Institute" cu Eugen Ormandy. În ceea ce-l priveşte pe tânărul pianist Demény Balázs, acesta este invitat pentru a patra stagiune consecutivă în calitate de solist concertist la Filarmonica din Oradea. S-a născut în 1989 la Cluj, urmându-şi studiile de conservator şi cele universitare la Budapesta, în prezent fiind bursier la Hoschschule für Musik "Hanns Eisler" din Berlin.
Nu avem noi dirijorii nostri sau solisti si trebuie sa invitam straini pentru sume colosale de bani. CJ ar fe cazul sa se gandeasca la risipa ce se face la filarmonica
Nu avem noi dirijorii nostri sau solisti si trebuie sa invitam straini pentru sume colosale de bani. CJ ar fe cazul sa se gandeasca la risipa ce se face la filarmonica
Ce se tot pozeaza Todor cu toti artistii care canta la filarmonica?Sau asa creste si mai mult salariul??O fi el fotogenic, da nici chiar asa..