Beneficiarii cărora li s-au aprobat cererile de finanţare, conform Listei 2 publicată pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu www.afm.ro în data de 25 ianuarie, sunt rugaţi să se prezinte, la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului, cu actul de identitate în original  în vederea semnării contractelor de finanţare nerambursabilă.

Contractele de finanţare nerambursabilă sunt valabile 12 luni de la data semnării acestora de către părţile contractante. După semnarea contractelor de finanţare  cu AFM beneficiarii pot achiziţiona instalaţia dorită. Conform ghidului de finanţare, se consideră renunţarea la finanţarea aprobată neprezentarea solicitantului pentru semnarea contractului de finanţare în termen de 60 de zile de la comunicarea aprobării dosarelor de finanţare, respectiv publicarea pe site-ul AFM (www.afm.ro) a listei dosarelor de finanţare aprobată. După semnarea contractului şi achiziţionarea instalaţiei, beneficiarii finanţării  vor depune la sediul APM Bihor un dosar de decontare, care va cuprinde următoarele documente: cererea de tragere, conform anexei nr. 1 la contractul de finanţare nerambursabilă (completată prin tehnoredactare computerizată); contractul de execuţie, în copie legalizată;     factura fiscală/facturile fiscale, în copie; documente bancare privind achitarea facturilor fiscale prezentate şi/sau chitanţă; proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor în original; certificatul de garanţie emis de producător pentru instalaţie, în copie; un plic pe care se va completa numele adresa completă a solicitantului, titlul programului: "Programul privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire", precum şi numărul şi data contractului de finanţare nerambursabilă în baza căruia se solicită decontarea. Factura depusă în vederea decontării trebuie să fie emisă înainte de data depunerii cererii  de tragere şi după data semnării contractului de finanţare nerambursabilă. Reamintim că semnarea contractelor a fost demarată la data de 2 aprilie şi are loc până la 2 iunie, de luni până vineri, între orele 8.00-16.00, la sediul APM, Oradea B-dul Dacia nr. 25/A. De precizat faptul că AFM Bucureşti finanţează cheltuielile eligibile efectuate după data semnării contractului de finanţare nerambursabilă, dar nu mai mult de suma prevazută în contract. Ulterior verificării şi stabilirii documentelor aferente cererii de tragere, personalul AFM sau reprezentanţii instituţiilor desemnate pentru controlul Programului "Casa Verde" pot efectua o vizită la punctul de lucru unde se implementează proiectul, beneficiarul fiind obligat să prezinte toate documentele solicitate care au legătură cu proiectul odată cu efectuarea controlului.