Lucrările la cele trei piațete din Oradea, Magnoliei, Nufărul și Cazaban, se apropie de final. Proiectul care le include a fost gândit ca o rețea de zone pietonale în trei dintre cele mai populate centre de cartier.

În cursul dimineții de vineri, Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Fondurilor Europene, împreună cu viceprimarul municipiului Oradea, Marcel Dragoș, au verificat în teren stadiul lucrărilor la piațetele de cartier Magnoliei, Cazaban sau Nufărul.

„Acest proiect este unul de referință la nivel național, unic în România, tocmai pentru că a fost gândit ca o rețea de  zone pietonale cu trei centre de cartier în trei zone diferite ale orașului. El poate fi luat ca exemplu de alte administrații locale interesate de aceste domenii de mare viitor pentru  confortul și îmbunătățirea condițiilor de viață a locuitorilor. Doar pentru mobilitate urbană, la nivel național au fost alocați peste 1 miliard de euro, iar pentru proiectele de regenerare urbană avem alocați peste 850 milioane de euro”, a precizat ministrul Marcel Boloș.

Procentul de realizare a celor trei centre de cartier este de 90% la Piațeta Magnoliei din Cartierul Rogerius, 70% a celei din zona McDonalds Nufărul și 60% a celei din Cazaban, zona Sălii Sporturilor.

La Piațeta Magnoliei urmează să se finalizeze lucrările de pavaje, amenajarea locurilor de joacă, placarea fântânii, instalația arteziană, amenajarea spatiilor verzi, montarea corpurilor și stâlpilor iluminat, montarea mobilierului urban, amenajarea stației de autobuz și instalarea celor două toalete publice.

La Piațeta Nufărul, în următoarea perioadă se va lucra la pavaje, se vor monta corpuri și stâlpi de iluminat, mobilier urban, se vor instala stația de biciclete, un info-point și panouri info, vor fi amenajate locuri de joacă, spații verzi și platforme cu structură metalică placate cu lemn.

La Piațeta Cazaban mai sunt de montat pavaje și de lucrat la sistemul de iluminat, fântâna arteziană, spațiile verzi, montarea mobilierului urban și realizarea stației de autobuz.

Bugetul total al proiectului este de puțin peste 35,7 milioane de lei, din care 34,6 milioane de lei, finanțare nerambursabilă.