Administraţia Bolojan a servit ieri, mass-mediei locale, un proiect mai vechi gândit încă din timpul primarului Petru Filip, cel de realizare a unei parcări subterane pe strada Independenţei. Chiar dacă studiul de fezabilitate al proiectului este aprobat din 30 octombrie 2008, costurile investiţiei ridicându-se la 4 milioane de euro, primarul Ilie Bolojna a fost reticent în a vorbi despre sumele necesare lucrării.

Construcţia viitoarei parcări subterane de pe strada Independenţei a făcut obiectul unui protocol încheiat între Primăria Municipiului Oradea, RCS&RDS şi Administraţia Bazinală de Apă Crişuri. Documentul prevede responsabilităţi pentru toate cele trei instituţii implicate. Astfel, ABA Crişuri se angajează că demarează prima etapă a lucrărilor, asigurând o cale de acces spre malul stâng al Crişului Repede, prin intermediul unei rampe executate în parcarea existentă de pe strada Independenţei. Totodată, Administraţia Bazinală va amenaja, pe o lungime totală de 300 m, malul stâng al Crişului în amonte de Podul Ferdinand şi până la limita spaţiului de parcare existent în str. Independenţei, dar şi în aval de Pasarela Intelectualilor, până la limita spaţiului de parcare existent în str. Independenţei. Între aceste două tronsoane rămâne, în sarcina Primăriei şi RCS&RDS o porţiune de 130 de metri, reprezentând zidul de sprijin şi tronsonul pietonal. "Cu aceste lucrări, intravilanul municipiului este rezolvat. Pe o lungime de 4 km avem malurile Crişului Repede amenajate", ne-a declarat Pasztor Şandor, directorul ABA Crişuri. Acesta a precizat că nu cunoaşte valoarea lucrărilor. De multă secretomanie a dat dovadă primarul Ilie Bolojan, când a venit vorba de costurile lucrărilor pentru construcţia parcării subterane care va fi finanţată de la bugetul local şi  RCS&RDS. Terenul, în suprafaţă de 4.961 mp la sol este în proprietatea Primăriei Oradea (70%), respectiv a RCS&RDS (30%), aceleaşi procente urmând să fie respectate şi în ce priveşte construcţia. „Soluţia pentru un oraş modern, aglomerat, o reprezintă parcările, fie ele supraterane sau subterane. Locurile de parcare rezultate vor fi împărţite proporţional, între municipalitate, căreia îi revine cca 70% şi firma RCS&RDS, care a ales să-şi mute sediul principal în zona centrală a oraşului, în Palatul Vulturul Negru şi, prin urmare, va folosi o parte din locurile de parcare pentru autoturismele companiei", a precizat directorul economic regional RCS&RDS, Mircea Mihăilă. Viitoarea construcţie va avea trei niveluri subterane cu o capacitate totală de 400 locuri. Lucrările s-ar derula pe durata a maximum 15 luni. În ce priveşte costurile, edilul a refuzat să ofere informaţii, în condiţiile în care, în luna octombrie a anului 2008, Hotărârea Consiliului Local Oradea nr. 977 face referire la 360 euro/mp, valoarea estimată a investiţiei, la acea dată ridicându-se la 4 milioane euro. Săptămâna viitoare în şedinţa ordinară a CLO se va aproba un nou studiu de fezabilitate, iar până în luna mai se va realiza proiectul tehnic. Apoi, se va trece la derularea procedurilor de licitaţie, care s-ar putea desfăşura până sfârşitul lunii mai, astfel încât lucrările să înceapă undeva în luna august. Pe perioada lucrărilor în această zonă, se va folosi parcarea de pe Tudor Vladimirescu, şi suplimentar, parcarea de la Compania de Apă, astfel încât traficul în zona centrală să nu fie afectat de lipsa temporară a locurilor de parcare.