Recent s-au întors din Spania cei zece liceeni șteieni care au efectuat un flux de mobilitate în cadrul proiectului Erasmus+ cu Nr. 2023-1-RO01-VET-000126292, catalogat ca o reușită deplină.

 

Acest proiect derulat la colegiul șteian face parte din Acțiunea Cheie 1 – Formare profesională (VET), având un grant de finanțare de 66.285 euro, iar în Spania, la Granada, a fost primul flux de mobilitate. Cei zece elevi, din clasa a XI-a A, profil matematică informatică – Dan  Alexia-Melinda, Gheorghe  Darius, Haneş Antonio-Rafael, Mateaş  Florin-Gabriel, Oneţ Diana-Ştefania, Petre  Rebeca-Simina, Stretea  Nicolae-Alexandru, Tofan  Luca-Andrei, Ţinte  Mihai-Eduard, Tuculia Dragoş-Alexandru – au fost însoțiți de profesoara Ban Alina-Claudia. Pe parcursul acestui flux, firma MEP Europrojects Granada, organizația intermediară, a asigurat aspectele organizatorice ale mobilității și suportul logistic (transport, cazare, masă). Din punct de vedere profesional, monitorizarea și evaluarea participanților la proiect (tutorat și mentorat) a fost asigurat de organizația de primire Informatica Reparnet. Programul de lucru a fost stabilit încă dinainte, acesta fiind de luni până vineri, timp de două săptămâni, sub coordonarea tutorelui de practică Antonio Mesa Casares.

Principalele obiective ale învățării au fost reprezentate de crearea unor aplicații software audio-video pentru desktop și mobil, precum și utilizarea imprimantelor 3D. De asemenea pe perioada mobilității elevii au avut ocazia de a-și dezvolta și alte abilități cum ar fi: comunicarea în limba engleză, exprimarea unui mod creativ de gândire, gestionarea eficientă a relației cu ceilalți membri ai echipei, lărgirea orizontului cultural. Programul cultural a fost unul divers și a cuprins, printre altele, un tur al centrului istoric al Granadei, un oraș încărcat de istorie, care evocă esența unui amestec de civilizații, Alhambra, locație a patrimoniului mondial UNESCO și Biodom-Muzeul de știință. Pe parcursul întregii perioade, elevii au avut ocazia să viziteze numeroase obiective turistice si culturale din Granada, Cordoba, Sevilla, Malaga si împrejurimi, au participat la anumite schimburi interculturale, și-au îmbunătățit competențele de comunicare într-o limbă străină, s-au bucurat de ineditul, unicitatea si istoria acestor oameni și locuri. La finalul mobilității, activitatea elevilor a fost evaluată și apreciată prin oferirea certificatelor. „Considerăm că programul desfășurat a fost un real succes, participarea într-o mobilitate externă de formare profesională prin programul Erasmus+, reprezentând o bună oportunitate pentru elevi de a obține noi cunoștințe si competențe din domeniul informaticii, de a crește motivația pentru învățare si formare profesională. Pentru mine, acest proiect Erasmus+ a fost foarte reușit. De mult timp îmi doream să învăț sa creez un joc video, iar acum am avut ocazia să învăț acest lucru. Tutorele de stagiu a fost foarte înțelegător și ne explica la fiecare pas ce aveam de făcut, ne ajuta să înțelegem. La cursuri, pe lângă crearea de jocuri video, am printat obiecte cu ajutorul imprimantei 3D și am realizat, în echipe de câte doi, o cutiuță muzicală. A fost o experiență minunată”, a afirmat, pentru CRIȘANA, eleva Oneț Diana-Ștefania, la revenirea în țară.