Concursul Nextlab.tech. - Pasionații de robotică s-au luat la întrecere
Cea mai mare competiție de robotică școlară din România a ajuns pe ultima sută de metri. Elevii interesați de electronică, programare și inginerie au început din timp construcția dispozitivelor pe care le-au folosit pentru a câștiga concursul Nextlab.tech.
Pe parcursul unui an întreg, ei au fost inițiați în tainele limbajelor de programare precum Scratch, Python, C și C++ și a uneltelor digitale folosite de designerii din industria aceasta. Școlarii au mai învățat noțiuni de bază din asamblarea circuitelor electronice, elemente de imprimare 3 D, programare diagramatică, cum funcționează roboții, noțiuni de bază despre plăcuțele Arduino. Astfel, ei au dobândit multe competențe digitale, printre care și cea de story telling în mediul online.
„Ne bucurăm că elevii au șansa să se pregătească pentru meseriile viitorului: robotică și digital storytelling. Este important ca ei să vadă lumea prin prisma tehnologiilor moderne. Gândirea computațională este deosebit importantă pentru ca elevii de astăzi să aibă acces la profesii de calitate în viitor”, a declarat prof. univ. dr. Răzvan Bologa din cadrul Facultății de Cibernetică, ASE București.
Concursul este organizat de Asociația „Clubul Informaticii Economice - CyberKnowledgeClub”(CKC) fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, având ca sponsor principal național Banca Comercială Română. Sprijinul logistic și tehnologic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech. Inițiativa celor de la CyberKnowledgeClub mai este sprijinită și de DACIA RENAULT și Fundatia GlobalWorth. Mediul de business este încurajat să se alăture acțiunii pentru a mări numărul elevilor care vor beneficia de un kit gratuit.
Elevii și-au trimis creațiile spre jurizare, prin încărcarea unor video pitch-uri, în care își arată iscusința inginerească. Ei s-au putut înscrie la una dintre cele trei categorii ale concursului în funcție de vârstă și cunoștințele acumulate. Începătorii au participat cu un robot de tip Miro, cei de nivel mediu cu unul Technikus, iar avansații, cu Esprino. Toți și-au încărcat prezentările pe platforma hackatonului până în data de 31 ianuarie 2022.
Concursul s-a adresat elevilor cu vârste cuprinse între 8 și 16 ani, iar menirea lui este de a-i sprijini pe copii în dobândirea competențelor necesare meseriilor prezentului și ale viitorului. De altfel, aceasta este cea mai mare competiție de acest gen din țară, la ediția actuală participând peste 44 de mii de elevi. Competiția a fost organizată prima dată în anul 2019, iar de anul acesta este înscrisă pe lista competițiilor naționale susținute de Ministerul Educației, dobândind astfel o anvergură și mai mare.
Margareta Vidorka Szegő
Comentarii
Nu există nici un comentariu.