Învăţământul general obligatoriu va fi extins treptat la 15 clase, până în anul 2030, așa cum prevede actul normativ promulgat la începutul săptămânii de preşedintele Klaus Iohannis, prin care se modifică Legea Educaţiei Naţionale.

 

Aceste modificări impun însă, susţine Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), ca autoritățile să elaboreze o strategie cu aplicare imediată, prin care să fie rezolvate o serie de probleme cu care se confruntă sistemul de învățământ. În primul rând, avertizează FSLI, trebuie găsite soluții pentru o problemă care trenează de ani de zile, și anume deficitul locurilor la grădiniță.

Sindicaliștii arată că integrarea copiilor în sistemul de educație nu poate fi făcută, dacă aceștia nu au la dispoziție dotările necesare, precum și cadre didactice bine pregătite.

„Este foarte bine că a fost luată această decizie de extindere a învățământului obligatoriu. Dar trebuie să înțelegem, măcar acum, de ce este importantă creșterea finanțării sistemului de educație din România. Nu e suficient că aduci niște copii în grădinițe, școli sau licee, pe care îi așezi în bănci și îi ții ocupați. Educația trebuie să dezvolte, iar acest lucru înseamnă locuri suficiente, pentru un acces egal al tuturor copiilor în grădinițe și școli; unități de învățământ dotate cu materiale didactice care să ofere o nouă perspectivă a stilului de predare și de învățare – unul modern, nu unul tern care obosește elevii; readaptarea programelor școlare la cerințele de pe piața muncii, pentru a avea tineri absolvenți cu șanse reale de angajare și funcționali din punct de vedere profesional. Și, da, trebuie spus, pentru toate acestea avem nevoie de strategi buni în educație și de bani pentru investiții. Altfel, nu facem decât să îngrămădim niște copii sau tineri în săli de clase”, a declarat președintele FSLI, Simion Hancescu.

Președintele Klaus Iohannis a promulgat, luni, legea pentru modificarea Legii educaţiei naţionale 1/2011 prin care învățământul obligatoriu este mărit la 15 clase, incluzând grupa mică, grupa mijlocie și grupa mare din învăţământul preşcolar.