Oradea, punct important pe harta învățământului special românesc - Cadrele didactice CSEI nr. 1, formate la standarde europene
16 cadre didactice de la CSEI Nr. 1 Oradea au fost formate în diverse metode și tehnici de intervenție specifice în recuperarea copiilor cu autism.
În perioada decembrie 2019-septembrie 2021, un grup de 16 cadre didactice de la CSEI Nr. 1 Oradea au fost formate în diverse metode și tehnici de intervenție specifice în recuperarea copiilor cu autism, prin intermediul cursurilor de formare organizate în proiectul Erasmus+ KA1 „Cerințe educaționale specifice în Tulburarea din Spectrul Autismului” – prescurtat asCES.
Cursurile au fost organizate în Marea Britanie, Grecia și Slovenia, de către fondatorii programelor de formare, specialiști din SUA și persoane autorizate de către aceștia, oferindu-se, astfel, cadrelor didactice participante o certificare clară și de impact, cu drept de implementare, în premieră la noi în țară, în mediul educațional special, a acestor forme de intervenție specifică, deschizându-se, totodată, drumul pentru posibile colaborări viitoare.
„Oradea devine astfel, încă odată, un punct important pe harta învățământului special românesc, pe harta Autismului, atât prin calitatea serviciilor oferite, cât și prin inovația și alinierea terapiilor la standardele internaționale”, au transmis profesoarele Teodora Pantazi și Paula Corb Manole, coordonatoarele proiectului.
Toate cele patru cursuri sunt o premieră pentru învățământul special românesc, dar mai ales pentru domeniul Autismului, aducând în țară tehnici și metode consacrate în alte țări. Acestea pot fi privite ca și alternative educaționale și de intervenție specifică terapeutică la ceea ce există în momentul de față în Romania, dar și ca modele și abordări umbrelă care includ diversele forme de intervenție deja cunoscute la noi, îmbogățind oferta abordărilor de intervenție educațională și terapeutică, oferită în cadrul școlii cu: modelul SCERTS - model de evaluare educațională și de specialitate, de creare a unor programe de intervenție personalizată (PIP-uri) dar și de design al curriculumul-ui educațional specific în Tulburarea din Spectrul Autismului;
abordarea Floortime – formă de terapie și de intervenție specifică, cu accent predominat de latura relațională copil-părinte-cadru didactic, prin care părintele sau cadrul didactic interacționează cu copilul, pornind de la nivelul copilului, într-o manieră naturală și spontană, încurajând astfel dezvoltarea copilului; Social Stories - Povești Sociale - un instrument de învățare socială care sprijină schimbul sigur și semnificativ de informații între părinți, profesioniști și persoanele cu autism de toate vârstele; Brain Gym – un model educațional și terapeutic care urmărește înțelegerea tiparelor naturale de mișcare, a modului în care relaționează acestea cu învățarea, promovând conștientizarea și valorificarea mișcării în viața de zi cu zi, respectiv învățarea prin joc.
Proiectul, prelungit cu un an din cauza pandemiei, se află încă în faza de implementare la nivelul CSEI nr. 1 Oradea, urmând ca, până la finalul lunii iulie 2022, să se elaboreze materiale și să se organizeze workshopuri și o conferință pentru diseminarea informațiilor culese în decursul celor trei ani de proiect.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.