Trei cadre didactice de la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”, Nicoleta Elena Blaj, Carmen Camelia Bubela și Viorel Muscaș au participat, în perioada 7-12 august, la cursuri speciale prin care au învățat să utilizeze aplicațiile și mediile online care stimulează lucrul colaborativ și creativitatea.

Cursul „ICT Tools for a Creative and Collaborative Classroom” a fost furnizat de Europass Teacher Academy (Mucciacito, S.L.U.) și s-a desfășurat în localitatea San Cristóbal de La Laguna - al treilea oraș ca mărime din insulele Canare și al doilea din Tenerife.

De-a lungul celor șase zile de instruire intensivă, profesorii români și-au aprofundat cunoștințele învățând despre aplicațiile și mediile online care stimulează lucrul colaborativ și creativitatea, cum ar fi: Actionbound, Quizlet, Blooket, Bamboozle, Socrative, Plickers, suita La Digitale, Goosechase  dar și Wakelet.

„Pe parcursul acestui curs, am dobândit experiențe practice în utilizarea și crearea de conținuturi în fiecare aplicație, cu timp suficient pentru reflecție și discuții privind punctele forte și punctele slabe ale acestora, precum și posibilele aplicații în contextele lor de predare. S-a pus un accent deosebit pe soluțiile și aplicațiile web care favorizează incluziunea (permit elevilor cu nevoi și abilități de învățare diferite să participe pe deplin) și sustenabilitatea (promovează utilizarea eficientă a resurselor școlare și a celor fără hârtie). Participarea la curs ne-a oferit oportunitatea de a ne conecta cu profesori din țări europene, de a schimba idei și bune practici în domeniul învățământului preuniversitar”, au transmis participanții la curs.

Competențele dobândite în cadrul acestui curs de formare structurat îi vor ajuta pe profesori să realizeze orele mai atractive prin implicarea elevilor în proiecte de colaborare interesante sau în activități online creative.

De asemenea, experiența Erasmus+ contribuie la dezvoltarea profesională a participanților, la îmbunătățirea calității educației în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor și nu în ultimul rând, optimizarea activității didactice a cadrelor didactice de la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” din Oradea, în concordanță cu nevoile elevilor. Participanții la curs vor aplica la clasă cele învățate, vor promova si disemina aplicațiile atât la nivel instituțional, cadrelor didactice din unitatea de învățământ, cât și la nivel județean, la cercurile pedagogice.