Doi profesori de la școala primară „Jose Rodriguez Cruz” din orașul Villafranca de los barros, din Spania, au învățat despre sistemul de educația din România și despre Școala Gimnazială „Szacsvay Imre” din Oradea în cadrul unui proiect Erasmus +.

Cei doi profesori, María Teresa Flores Valenzuela și Brígida Roco Ramírez, au participat, între 23 și 27 octombrie, la mobilitatea de tip Job Shadowing (stagiu observativ) la Școala Gimnazială „Szacsvay Imre” din Oradea. Activitatea propriu-zisă a început cu o ședință de lucru în cadrul căreia au fost prezentate informații despre specificul școlii, sistemul de învățământ românesc, programul stagiului observativ. Profesorii spanioli au vizitat toate cele trei clădiri ale școlii, descoperind sălile de clasă și toate facilitățile școlii. Primirea oficială s-a realizat într-un cadru festiv, în curtea școlii din fiecare clădire, la care au participat toți elevii și cadrele didactice din școală. În cadrul acestei festivități, elevii și-au prezentat școala și au prezentat câteva momente artistice împreună cu cadrele didactice. De asemenea, profesorii din Spania au realizat prezentarea școlii primare „Jose Rodriguez Cruz” din orașul Villafranca de los barros, dar și a regiunii Badajoz, regiune în care se află instituția spaniolă, s-au prezentat colegilor români, au vorbit despre propria activitate didactică, iar la sfârșit, a fost realizată o sesiune de întrebări și răspunsuri, în cadrul căreia elevii au pus întrebări profesorilor spanioli, iar aceștia au oferit răspunsurile mult dorite nu numai în limba engleză, dar și în limba spaniolă.

Fiecare participant la mobilitate a asistat la ore și a aflat lucruri importante despre orașul Oradea și cultura și tradițiile bihorene, a vizitat mai multe muzee și Huta Slavia.

„Deținerea acreditării Erasmus (2021-2027) marchează, pentru școala noastră, un pas important în dezvoltarea instituțională, cu impact direct asupra întregii comunități școlare. Acreditarea ne permite să obținem finanțare pentru dezvoltarea resursei umane, respectiv dezvoltarea profesională a cadrelor didactice. Acest tip de formare, de tip „job shadowing”, se desfășoară ca un stagiu observativ, în care profesori din țări diferite învață unii de la alții, își împărtășesc reușitele, dar și dificultățile, află despre noi metode de predare, dar și despre reguli eficiente aplicate la nivelul școlii, toate acestea pentru a îmbunătăți tipul de educație furnizată”, susține profesoara Sele Tünde, coordonatoarea proiectului.

Vizita profesorilor spanioli va fi urmată de o alta, în martie 2024, și o vizită a cadrelor didactice și a elevilor de la Școala Gimnazială „Szacsvay Imre” în comunitatea Badajoz, anul viitor.