Școala Internațională din Oradea - Importanța poveștilor în dezvoltarea copiilor
Poveștile sunt iubite de oamenii de toate vârstele, de la copii la adulți. Iar a le spune povești copiilor reprezintă unul dintre darurile pe care le putem face, în special atunci când sunt mici, când sunt în creștere. În cadrul școlii, poveștile contribuie la dezvoltarea cognitivă și emoțională a copiilor.
Cu ajutorul poveștilor îi putem ajuta pe copii să facă diferența dintre bine și rău, îi putem ghida să identifice valorile morale și-i putem stimula să-și dezvolte imaginația și creativitatea, atunci când ei înșiși inventează povești, de exemplu.
Pe parcursul săptămânii trecute Școala Internațională din Oradea a derulat programul Storytelling Week, adică Săptămâna poveștilor. Peste 100 de copii de la creșă, grădiniță și elevi au participat zilnic la activități speciale dedicate lecturii și poveștilor: de la vizite la Biblioteca Județeană, unde au fost fascinați de multitudinea de cărți și până la a se costuma în personajele preferate organizând un adevărat carnaval. Prin intermediul poveștilor, copiii și elevii s-au jucat și au învățat deopotrivă. Anual, la finalul lunii ianuarie și începutul lunii februarie, Școala Internațională din Oradea organizează Storytelling Week implicând inclusiv părinții prin activități de lectură. Anul acesta, din cauza pandemiei, părinții de la grupa mijlocie au trimis video-uri cu poveștile pe care le-au citit propriilor copii.
„În primii ani de dezvoltare copiii noștri absorb totul ca un burete: din familie, de la televizor, de la creșă, grădiniță, de la școală și din cărți. Acum au șansa de a-și dezvolta propriul mod de a gândi, de a privi viața și de a se cunoaște pe sine. Poveștile reprezintă, în acest context, un mod distractiv de a-i inspira pe copii să învețe. Un studiu realizat în 2004 în Statele Unite ale Americii (Early Childhood Education Journal) a relevat faptul că acelor copiii cărora li se citesc povești înțeleg textul mai bine atunci când sunt puși să-l povestească, iar copiii care citesc singuri povești folosesc un limbaj mai complex. Aceste abilități nu se pot dezvolta altfel decât prin intermediul poveștilor și al cărților, iar nicio tehnologie nu poate lua locul conexiunii dintre părinte și copil sau al ghidajului pe care-l oferă profesorul elevilor”, se afirmă într-un comunicat al Școlii Internaționale din Oradea.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.