Chiar dacă au muncit pe rupte la un proiect prin intermediul căruia elevii cu probleme la învăţătură din Bihor ar fi putut fi ajutaţi, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean au fost nevoiţi să amâne punerea lui în practică din cauză că proiectele europene sunt blocate.

Proiectul "Performanţe crescute pentru elevii din învăţământul preuniversitar!" derulat de Inspectoratul Şcolar Judeean Alba, în parteneriat cu ISJ Bihor, a fost amânat până la începutul anului viitor din cauza lipsei de fonduri. Cele aproape 20 de milioane de lei (din care finanţare nerambursabilă aproape 14,2 milioane lei) ar fi trebuit asigurate de Uniunea Europeană prin fondul Social European - Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013, dar cum toate proiectele sunt blocate, nici cofinanţarea nu poate fi asigurată. "Programul avea rolul de a-i asista pe elevii care au probleme la învăţătură în găsirea unor soluţii la problemele de limba română şi matematică. Noutatea lui consta, pe de o parte, în interfaţa acestuia, adaptată vârstei lor, iar cea de-a doua, faptul că elevii aveau posibilitate să înveţe cum să rezolve problemele prin intermediul unor jocuri atractive", a explicat Claudiu Damian, purtătorul de cuvânt al ISJ Bihor, care a mai spus că în proiect erau înscrise 15-20 de şcoli. Conform aceleiaşi surse, elevii înscrişi în proiect ar fi participat la program după cursuri, trei ore pe zi, timp de trei zile pe săptămână, având asigurată şi o masă pe zi. Din cauza blocării proiectelor POSDRU, nici măcar informaticienii care au lucrat la proiect nu şi-au primit banii. „Specialiştii în informatică au lucrat gratis, dar sperăm că după ce se vor debloca proiectele vor primi banii cuveniţi. Proiectul trebuia lansat pe 1 octombrie, dar lansarea lui a fost amânată până pe 1 ianuarie 2013", a mai spus reprezentantul Inspectoratului. În parteneriatul prin care s-a încheiat proiectul, alături de ISJ Alba şi ISJ Bihor, mai figurează şi ISJ Olt, programul vizând îmbunătăţirea competenţelor cheie pentru 900 elevi, cu rezultate slabe şi foarte slabe la învăţătură din clasele III-VIII. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creşterea performanţelor şcolare şi a accesului la servicii de calitate pentru elevii cuprinşi în învăţământul preuniversitar, nivel educaţional 1-2 din 3 judeţe, în vederea asigurării unei educaţii de calitate şi competenţe cheie pentru toţi.