În trei proiecte, din cele patru lansate la 11 octombrie 2109 la CN „Avram Iancu” Ștei care se vor derula pe perioada anilor școlari 2019-2020, 2020-2021, vor avea loc fluxuri de mobilități în Turcia și Italia, în care vor fi angrenați șase profesori și paisprezece elevi.

La CN „Avram Iancu” Ștei,  a cărui conducere este compusă din profesorii Cristian Andru și Emanuel Coroiu, director, respectiv director adjunct, cele patru proiecte Erasmus+, în valoare de peste 100.000 de euro, au fost lansate în perioada Erasmusdays 2019, 10-12 octombrie, când la nivel european era marcată importanța Proiectelor Erasmus+, prin conferințe, seminarii, diseminări sau alte activități. În această săptămână, mai precis miercuri, a avut loc o ședință de pregătire la care au participat atât profesorii cât și elevii implicați în proiecte, iar cu această ocazie dr. Daciana Baic a avut o expunere pe teme medicale, atât de necesară în această perioadă destul de critică la nivel mondial, în special datorită coronavirusului. În cadrul proiectului „Communication Is An Art”, în valoare de 30.171 euro, fluxul de mobilitate se va derula în perioada 23-29 februarie în Turcia, fiind implicați profesorii Emanuel Coroiu și Cristian Petru Gavriș împreună cu elevii Maria Andra Călin, Maria Popa, Andreea Ienciu, Nuria Cristina Pantea, Bianca Fundiur. Pe lângă instituția de învățământ din Turcia, Baliker Muharrem Hasbi Anadolu Lisesi, unde își vor desfășura „Nepoții Moțului” stagiul de pregătire, mai sunt implicate școli din Polonia, Lituania și Estonia. Dintre obiectivele proiectului în relief iese promovarea patrimoniului cultural și a valorilor europene, precum și sensibilizarea elevilor în ceea ce privește comunicarea și barierele în comunicare. Tot în Turcia, și în aceiași perioadă, dar la școala Zliha Tuncer Anadolu Imam Hatip Lisesi, în cadrul proiectului „Creating Rescue Teams - Getting Ready For Natural Disasters”, în valoare de 30.394 euro, vor fi implicați profesoarele Irina Briscan și Diana Coste împreună cu elevii Giulia Pașca, Larisa Ioana Moș, Raluca Pașca, Andrada Roșie, Raluca Sala, Ariana Nicola Mușet. Unul din obiectivele principale este creșterea conștientizării referitor la ceea ce înseamnă urgență și acțiuni de prim ajutor în școlile din societatea noastră și furnizarea unei educații a cărei nivel să ajungă la standarde internaționale. Un alt flux de mobilitate, tot în perioada 23-29 februarie, va avea loc în Italia, la Liceo Scientifico Filolao, în cadrul proiectului „ Flipped Classroom strategy to fight against school absenteissm improving students motivation and performance”, în valoare de 20.234 euro. Printre obiective se remarcă obținerea de cunoștințe și abilități suficiente pentru a implementa cu succes noua metodologie educațională numită flipped classroom (clasă inversată), dar și prezentarea acestei metode la întreaga comunitate educațională, ea fiind un punct de cotitură între metodele de predare tradiționale și noua metodologie.