Asociația Pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune (APTOR) a lansat azi brandul de oraș. Conceptualizat împreună cu firma de consultanță și design Brandient, simbolul grafic al brandului Oradea este „Supercoroana” (cinci coroane şi o inimă dispuse în forma literei O de la Oradea), considerată „o metaforă a demnității şi unicității” oraşului de pe Crişul Repede.

 

Proiectul pentru crearea brandului de oraş al Oradiei a început pe 1 decembrie 2018, cu ocazia aniversarii Centenarului României moderne, lansarea având loc azi, 9 mai 2019, de Ziua Europei. Potrivit APTOR „simbolul grafic al brandului Oradea este „Supercoroana” – o transpunere metaforică prin desen a staturii, unicității și prestigiului orașului”. Logo-ul prezintă şase însemne grafice (cinci coroane şi o inimă) dispuse în forma literei O.

„Fără să imite artefacte istorice, Supercoroana vorbește despre mândria și demnitatea de a fi orădean, și include: o coroană pentru trecutul istoric, pentru Orașul regilor; o coroană pentru arhitectura art-nouveau a orașului, pentru Orașul muzeu; o coroană pentru natura minunată, pentru băile geotermale, fluturii, nuferii, pentru Orașul geotermal; o coroană pentru o societate multi-etnică, pentru Orașul cultelor; o coroană pentru o comunitate multi-culturală, pentru Orașul cosmopolit; o inimă pentru oamenii acestui oraș, pentru buna lor înțelegere și armonie, pentru credințele lor și mai ales, pentru Copiii lor.”

Promisiunea brandului este „Art Nouveau, Life Nouveau” - o expresie „care unește trecutul, prezentul și viitorul acestui oraș minunat și binecuvântat”.

Proiectul a fost coordonat de Mihai Jurca, director executiv al APTOR, cu sprijinul Primăriei Oradea, și după o consultare cu reprezentanți ai grupurilor economice și de business, educație, culte, lideri de opinie, cultură și arte, tineri și studenți, manageri de proiecte publice și sociale etc.

„Odată finalizat acest proiect major al orașului, Oradea se impune și în zona branding-ului, prin munca și rezultatul exemplar. Simbolul Supercoroanei surprinde armonios istoria, cultura și patrimoniul bogat al acestui oraș și este în același timp un simbol al toleranței și acceptării diversității, în toate formele ei. Le mulțumesc celor care au răspuns invitației noastre și au contribuit decisiv la realizarea acestui proiect”, a declarat Mihai Jurca.    

Crearea unui brand de oraș este o abordare strategică modernă a relației orașului respectiv cu locuitorii, vizitatorii (turiștii) și investitorii – toți aceștia fiind stakeholders (deținători de interese) în dezvoltarea urbei. O astfel de abordare, conștientă și programatică a branding-ului de oraș, conduce întotdeauna la valorificarea superioară a potențialului economic și social, iar politicile de dezvoltare locală beneficiază de un instrument ideologic de aliniere a planurilor și aspirațiilor diverselor grupuri de stakeholders. Rezultatul este satisfacerea așteptărilor celor care trăiesc, muncesc, fac afaceri, investesc, și se bucură să petreacă timp în orașul respectiv.

„Am finalizat unul dintre cele mai frumoase proiecte de branding făcute în 17 ani pentru România; simbolul Supercoroanei este o metaforă a demnității şi unicității Oradei, în timp și în prezent, și sper ca sub acest semn, această comunitate tolerantă, optimistă și multi-culturală să prospere multă, multă vreme de acum înainte”, susţine Aneta Bogdan, Managing Partner Brandient. 

 

Brand Manifesto

 

În Oradea s-au construit, în timp, multe Oraşe.

Primul e Oraşu care se vede. Oraşul cu clădiri frumoase.

Frumoase atunci, frumoase acum.

Apoi e Oraşul cu istorie.

Cel cu blazoane şi cu regi adormiţi.

Şi din această istorie a apărut Oraşul în care toată lume se înţelelege cu toată lumea.

Oradea este Oraşul-armonie în care oamenii vorbesc pe aceeaşi limbă chiar dacă vorbesc în limbi diferite. Şi în care bisericile lor n-au uitat că, de fapt, slujesc acelaşi Dumnezeu.

Din această înţelepciune s-a născut Oraşul în care trăieşti senin şi tihnit, în care te poţi bucura de viaţă pe îndelete şi în care îţi cresc frumos copiii.

Dar copiii care cresc, după ce cresc, au noi idei, pentru noi şi noi oraşe: Green City, Smart City.

Asta vom face în Oradea, noi şi noi oraşe, peste cele vechi.

Suntem avansaţi cu Oraşul investitorilor.

Aproape că am terminat cu Oraşul turiştilor.

Mai avem de lucru la Oraşul studenţilor şi la Oraşul tinerilor.

Da, mai avem atât de multe de făcut.

Ne preţuim trecutul şi îl îngrijim, dar chiar acum păşim în viitor. Pentru că mulţi oameni vor veni în Oradea să vadă amintirile "Oraşului care a fost."

Dar şli mai mulţi vor veni pentru viaţa Oraşului „care va fi.”

Vor veni pentru Art Nouveau, dar vor rămâne pentru Life Nouveau.

Oradea. Art Nouveau, Life Nouveau.