Drumul face legătura între Calea Clujului şi Ştefan cel Mare - Expresul a pornit gâfâind
De ieri după-amiază, drumul expres este deschis circulaţiei rutiere, exceptând traficul greu. Drumul face legătura între Calea Clujului şi Bulevardul Ştefan cel Mare, scopul fiind decongestionarea traficului din zona centrală.
Proiectul privind realizarea drumului expres în municipiul Oradea, care să preia traficul rutier din zona Calea Clujului spre centura de ocolire şi spre Borş, a fost finalizat, cu excepţia porţiunii de 660 m care încă nu a fost transferată de la CFR spre administraţia locală. Această nouă arteră rutieră a fost realizată în cadrul proiectului "Decongestionarea traficului rutier și îmbunătățirea mobilității populației pe coridorul tranfrontalier de legătură Oradea - Biharkeresztes", proiect derulat de Primăria Oradea, în calitate de lider de proiect, în colaborare cu orașul Biharkeresztes, în calitate de partener al proiectului. Proiectul a fost finanțat în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007 - 2013. Înainte de deschidere, drumul a fost inspectat de primarul Ilie Bolojan, viceprimarul Mircea Mălan, reprezentanţi ai Direcţiei Monitorizare Proiecte cu Finanţare Internaţională din cadrul primăriei, reprezentanţi ai firmei Trameco, precum şi primarul din Biharkeresztes, Barabas Ferenc. Lung de 3.577 metri, drumul are două benzi de circulaţie şi face legătura cu drumul naţional DN1 spre Cluj-Napoca şi cu DN19 spre Satu Mare, legând podul Mareşal Prezan şi podul Teodor Neş. Viteza de circulaţie proiectată este de 50% km/h, accesul autovehiculelor de tonaj greu fiind interzis. Proiectul include două pasaje, în lungime de 30 m şi 162 m, 3 podeţe, iar străzile adiacente sunt racordate prin bretele, lungimea acestora totalizând 270 de metri. Drumul expres va scoate o parte a traficului uşor de tranzit de pe arterele principale ale oraşului, având în principal rolul de a descongestiona Bulevardul Magheru, dar şi de a facilita accesul dinspre zona de deal a Oradiei spre cartierele Rogerius şi Nufărul. Valoarea totală a investiției din Oradea a fost de 16.540.862 euro, din care cheltuielile eligibile s-au ridicat la 12.587.592 euro (contract finanțare), iar cele neeligibile au fost de 3.953.269 euro (Podul rutier Dragoș Vodă, reabilitarea străzii Făcliei și proiectul de iluminat și utilități pentru zona de nord-est - Dealuri Oradea). "Prin realizarea acestui drum, accesul de pe deal în oraș este mult mai facil, iar de pe Calea Clujului se ajunge la Spitalul Județean în 5 minute", a declarat, primarul Ilie Bolojan, care este convins că efectele realizării acestui drum se vor vedea în şase luni. Primarul Oradiei a mai menţionat că lucrările la tronsonul de 660 m care în prezent aparţine CFR se vor face, pe cheltuiala primăriei, la începutul anului 2016, astfel încât, în luna mai, întregul proiect să fie finalizat. "Eforturile asocierii care s-a ocupat de acest proiect au fost temeinice, însă fără condițiile climaterice pe care le-am avut, drumul expres nu era azi gata. E important faptul că am reușit să facem economii, iar unele lucrări au fost trecute de la neeligibile la eligibile. Realizarea acestui drum expres a presupus lucrări de consolidare, piloți forați la 25 m adâncime, realizarea unui sistem de pământ armat, drenuri sifon care împiedică alunecarea. Drumul poate fi utilizat începând de azi (nr. - ieri). Excepție va face data de 28 decembrie, când timp de două ore se vor face probe la cele două pasaje, respectiv cel de pe Piatra Craiului și cel de pe Gh. Doja - Louis Pasteur", a declarat viceprimarul Mircea Mălan. El a menţionat că au fost şi unele dificultăţi în realizarea lucrărilor, dând exemplu intersecţia cu strada Adevărului, unde nu s-a făcut, încă, breteaua de legătură. De asemenea, nu pe toată lungimea drumului trotuarele sunt aşa cum ar trebui să fie. Unul dintre motive este refuzul CFR de a le da terenul necesar. Potrivit viceprimarului, pentru anul viitor rămân lucrări în valoare de aproximativ 940.000 euro.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.